El tram de l'Hostal del Sol de la variant, pendent de la negociació Torra-Sánchez

Així ho ha fet saber el conseller de Territori, Damià Calvet, que assegura que les variants d'Olot i de les Preses continuen amb el calendari previst

El pas de la variant d'Olot per l'Hostal del Sol és un dels punts crítics del projecte.
El pas de la variant d'Olot per l'Hostal del Sol és un dels punts crítics del projecte. | Martí Albesa.
09 de juliol del 2018
Durant la recent visita del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a la Garrotxa aquest passat divendres –de primer al cràter del volcà Santa Margarida i, després, a les cingleres de Castellfollit de la Roca– va fer saber, respecte al tram de l'Hostal del Sol que enllaçaria l'enllaç de l'autovia A-26 a la Canya, que encara no s'ha reunit amb el ministre corresponent, José Luís Ábalos, i que en qualsevol cas tot dependrà de com evolucionin les negociacions entre el president de la Generalitat, Quim Torra, i el del Govern espanyol, Pedro Sánchez, que s'inicien aquest dilluns.

La variant d’Olot representa el tram central de les tres peces que queden per completar l’eix de Bracons, juntament amb la futura variant de les Preses i la connexió de la variant d'Olot amb l'A-26, aquesta última competència de l'Estat. La variant d'Olot és la que està més avançada, amb el projecte constructiu ja fet. L'obra abasta uns 5 quilòmetres de longitud i inclou un túnel de 2,5 quilòmetres per la Serra de la Pinya i les connexions amb la xarxa viària existent. La variant té dos carrils per sentit de la circulació. Pel que fa al tram de l'Hostal del Sol, que pertany a l'Estat, el batlle de la capital, Josep M. Corominas, defensa que cal evitar el viaducte i soterrar la via amb diferents falsos túnels. El traçat, però, encara no està tancat.
 

El conseller Damià Calvet durant la recent visita al cràter del volcà Santa Margarida (Santa Pau) Foto: Martí Albesa.


Per bé que el conseller Calvet va avançar que hi ha diversos plantejaments que s’han d’avaluar i que ben aviat es començarà a fer-ne les licitacions, especialment pel que fa a la variant d'Olot, quant a la de les Preses i la Vall d’en Bas aviat aviat farà un any que s'espera la licitació de l’estudi d’impacte ambiental que ha de dissenyar el traçat definitiu.
Arxivat a