L'Escola d'Art d'Olot triarà el nom i farà el logotip del nou espai de coworking

Alumnes i exalumnes podran participar en el concurs, amb 1.700 euros de guardó, per a l’espai d’emprenedors que s’obrirà als antics Magatzems Guitart

Amèlia Sardà, de la junta directiva de l'Escola d'Art, ha presentat el concurs.
Amèlia Sardà, de la junta directiva de l'Escola d'Art, ha presentat el concurs. | Xavier Borràs.
28 de juny del 2018
Actualitzat el 03 de juliol a les 12:10h
L’Ajuntament d’Olot ha convocat un concurs per a poder triar el nom i el disseny del nou espai de coworking (treball col·laboratiu) dels antics Magatzems Guitart, a Can Nyera, de què ja va informar NacióGarrotxa. D’acord amb l’Escola d'Art i Superior de Disseny d'Olot –tl com ha explicat avui en compareixença a l'Ajuntament d'Olot Amèlia Sardà, de la junta directiva de l'Escola d'Art–, s’han redactat les bases de la convocatòria adreçada als alumnes i exalumnes del centre perquè siguin ells mateixos els que dissenyin la imatge. Tothom qui vulgui pot presentar una proposta de disseny per al nou espai que ha de transmetre el concepte de dinamisme, treball en xarxa, emprenedoria i cooperació.
 
Fins al 24 de setembre es poden presentar les propostes de naiming i logotip (el disseny en format d’imatge d’alta resolució). Un jurat format per representants de l’Escola d’Art, un professional del món del disseny, l’Ajuntament d’Olot i DinàmiG escollirà la proposta guanyadora que disposarà fins a mitjans de desembre per poder desenvolupar totes les aplicacions: retolació, papereria, imatge web.... A partir d’aquest moment, es farà la presentació pública de la imatge guanyadora i es lliurarà el premi de 1.700 euros a l’autor del projecte guanyador.
 
“Hem volgut que des de l’Escola d’Art realitzin el disseny del coworking perquè els mateixos alumnes, joves emprenedors i amb talent, puguin dissenyar el nom i la imatge d’un espai en el que confiem que alguns d’ells vulguin iniciar-se” ha explicat el regidor de Promoció d’Olot, Estanis Vayreda.

Amèlia Sardà, de la junta directiva de l’Escola d’Art, ha assegurat que “estem molt contents de poder participar d’aquesta iniciativa”. Sarda ha afirmat que “ja hi ha 15-20 joves que estan definint una proposta per aquest espai en el que 3 alumnes han mostrat el seu interès per començar a treballar. És una oportunitat per estar en un lloc en què es poden teixir moltes complicitats entre diferents professionals”.
 

Els antics Magatzems Guitart del carrer de l'Aigua d'Olot van abaixar la persiana l'any 2000. Foto: Xavier Borràs.


Recuperar un espai emblemàtic, donar oportunitats de millora a professionals i emprenedors, revitalitzar el nucli antic, alhora que promoure el talent creatiu dels estudiants de l’Escola d’Art d’Olot i facilitar que els joves coneguin un espai on poden desenvolupar el seu futur professional són alguns dels objectius que mouen la creació d’aquest espai de coworking i la col·laboració entre l’Ajuntament i l’Escola d’Art d’Olot. També s’inclou en les actuacions prioritàries marcades en el PIAM del Nucli Antic.
 
Amb aquest projecte, l’Ajuntament ha volgut mantenir l’esperit emprenedor de l’antic Can Nyera. Situat al número 5 del carrer de l’Aigua, la popular botiga es va inaugurar el 7 de novembre de 1952 i va tancar les seves portes l’any 2.000 com una dels establiments de referència a Olot en la venda de teixits. Ara l’espai de coworking vol agafar el relleu de la família Guitart que va convertir el local en un dels comerços històrics de la ciutat. Els treballs per convertir Can Nyera en un espai de coworking tenen un pressupost de 180.000 euros. I mentre durin les obres també es convocarà un concurs perquè una entitat es faci càrrec de la gestió del coworking amb l’objectiu de facilitar el contacte i la creació de xarxa entre diferents professionals que s’hi ubiquin per tal d’afavorir el creixement de les seves activitats i el desenvolupament de projectes compartits.
 

Imatge virtual del despatx Colomer-Rifà de l'espai de coworking. Foto: Colomer-Rifà.


Les persones interessades a tenir més informació sobre el concurs o sobre l’espai de coworking, poden posar-se en contacte amb DinàmiG (Tomàs Lorenzana, 15) al telèfon 972 260 152 [extensió 1] o bé a empresa@dinamig.cat.
 
 
Arxivat a