El catàleg «Experiències Garrotxa incoming» és certificat amb la Carta Europea de Turisme Sostenible

La reedició en quatre llengües d'aquest inventari turístic de la comarca inclou com a novetats paquets per a agències de viatges relacionats amb benestar i salut, curses de muntanya, turisme inclusiu i sobre la vida a pagès

D'esquerra a dreta, durant la presentació del catàleg: Núria Planagumà, Joan Pijuan, Eduard Llorà i Turina Serra.
D'esquerra a dreta, durant la presentació del catàleg: Núria Planagumà, Joan Pijuan, Eduard Llorà i Turina Serra. | Xavier Borràs.
20 de juny del 2018
Actualitzat el 21 de juny a les 12:57h
Turisme Garrotxa ha reeditat el catàleg Experiències Garrotxa incoming, publicació destinada al públic professional per a la comercialització de la Garrotxa com a destinació sostenible i de qualitat. Enguany es publica amb paquets turístics 100% seguint els criteris de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) ja que la comercialització es realitza a través de les dues primeres agències que n'han estat acreditades a l’Estat espanyol.

La presentació del catàleg va tenir lloc aquest dimarts al matí a la Sala de Plens del Consell Comarcal de la Garrotxa, a Olot, i va comptar amb la participació d'Eduard Torà, president de Turisme Garrotxa; Joan Pijuan, tècnic del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i responsable de l’aplicació de la Carta Europea de Turisme Sostenible; Turina Serra, gerent de Turisme Garrotxa, i Núria Planagumà, de l'agència Nit i Vol.

Mentre Torà va destacar l'acreditació de la CETS com un nou indicador de molt alta qualitat i Turina Serra va assenyalar els pròxims workshops amb agències de viatges majoristes nord-americanes que s'han interessat per la Garrotxa, Joan Pijuan va aclarir, en relació amb la massificació que se sofreix a la zona volcànica, que "s'està posant en valor altres espais naturalístics que ajudin a desmassificar" el Parc Natural.

El nou catàleg –permanentment publicat al web que Turisme Garrotxa té per a professionals– inclou paquets turístics de durada i temàtiques diferents:  centrats en cultura, senderisme, cicloturisme, gastronomia, rural, etc. Com a novetat, s'han incorporat un paquet relacionat amb benestar i salut, un de trail running, un de turisme inclusiu i un sobre la vida a pagès. Amb aquests, són 10 els paquets que actualment Turisme Garrotxa ofereix als operadors turístics internacionals.

Aquests paquets estan conformats per allotjaments, restaurants i empreses d'activitats membres del Servei d'Innovació i Producte i comercialitzats per les agències receptives Nit i vol i Trescàlia que, a més d’actuar com a incoming, és a dir, d’agència experta i coneixedora del territori que pot personalitzar els paquets d’acord a la necessitat de l’operador internacional, son les dues primeres agències de l’Estat acreditades amb la Carta Europea de Turisme Sostenible. Això fa que esdevingui el primer catàleg de paquets turístics certificat amb la Carta Europea de Turisme Sostenible.

Alguns exemples de paquets són:

•    La flora i fauna dels Parcs Naturals.
•    Garrotxa, terra de sabors volcànics.
•    Benestar natural a la Garrotxa.
•    Camins antics, paisatges actuals.
•    Trail Running Stage.
•    Paisatges de postal a la Garrotxa.
•    Natura sense límits.
•    Pastor per un dia.
 

Coberta del catàleg Experiències Garrotxa incoming renovat. Foto: @TurismeGarrotxa


Properes accions i estratègia de comercialització de Turisme Garrotxa.

Aquest catàleg esdevé l'eina que utilitza l'Associació a les accions de comercialització i networking. Una de les primeres accions on es repartirà aquest catàleg serà el Workshop que, es celebrarà a Calella de Palafrugell, el proper 21 de juny. Aquesta acció, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme reunirà operadors turístics nord americans associats a l’ATTA (Adventure Travel Trade Association), principal associació d'agents relacionats amb el turisme d'aventura a nivell mundial especialitzats en turisme actiu, senderisme i cicloturisme.

Durant el mes de setembre es preveu assistir a dos accions més per donar a conèixer l’oferta turística de la Garrotxa i fomentar la comercialització de paquets turístics. Una serà un workshop amb operadors de França, Països nòrdics, Regne Unit, Itàlia i Alemanya dedicat a producte d’ecoturisme i l’altre, el workshop Buy Catalunya centrat en turisme cultural i que acollirà operadors d’arreu del món.

Per mantenir la Garrotxa a l’imaginari dels operadors turístics, semestralment (juny i desembre) Turisme Garrotxa envia el butlletí electrònic garrotxanews.cataloniapyrenees.travel amb articles més específics relacionats amb esdeveniments, cultura, natura, gastronomia, ecoturisme, etc. escrits per entitats, empreses o professionals que tracten una temàtica  concreta de la qual són especialistes. A cada edició s’inclou precisament un dels paquets turístics del catàleg experiències Garrotxa incoming.

A la Garrotxa, el 27% dels visitants són estrangers, essent França (49,8%), Països Baixos (10,7%) i Regne Unit (8,8%) els principals mercats que ens visiten.

Apropar els serveis de Turisme Garrotxa a tots els establiments turístics de la comarca

Amb 240 associats, Turisme Garrotxa vol arribar a tots els establiments turístics de la comarca per a que coneguin els seus serveis. Amb aquest objectiu, Turisme Garrotxa també ha editat nou material on es detallen els avantatges per ser membre de l’associació, com ser presents al web i xarxes socials, al mapa turístic, participació en campanyes de promoció i productes a mida, formació, assistència en workshops entre altres serveis.