Ple absolut a les jornades i gran èxit dels tallers al Robolot 2018

El certamen tanca un cap de setmana ple d’activitats en què es consolida com a referent de la robòtica didàctica a Catalunya

Foto de família d'alguns dels premiats en el Robolot 2018 al Casal Marià.
Foto de família d'alguns dels premiats en el Robolot 2018 al Casal Marià. | @robolot
Redacció
14 de maig del 2018
Actualitzat a les 8:39h
El Robolot 2018 ha superat totes les expectatives. El Casal Marià d’Olot ha penjat el cartell de complert en les Jornades d’Intercanvi d’Experiències. Hi han assistit 150 professors d’arreu de Catalunya que han pogut assistir la presentació mundial d’un nova eina educativa (Microblocks) de la mà dels seus creadors (John Maloney, Jens Mönig, Bernat Romagosa i Tom Lauwers). Una ponència que ha generat molta expectació i que s’ha complementat amb un taller pràctic perquè els docents poguessin experimentar, de primera mà, com funciona la nova eina.

La setmana passada, aprofitant l’estada a la residència Fàber dels creadors de l’eina, 3 escoles de la ciutat els van poder escoltar ja en primera persona. John Maloney va visitar l’escola Petit Plançó i l’escola de Sant Roc, i Jens Mönig i Bernat Romagosa van fer una xerrada a l’escola Llar.

Èxit rotund als tallers  

El caràcter educatiu del Robolot ha quedat més que consolidat en aquesta edició. Dels 5 tallers programats, 3 (impressió 3D, Lego WeDe i Programació 3D Bot) han hagut de tancar inscripcions perquè han esgotat les seves places. La divisió dels tallers i concursos en dos espais (Carpa i Torín) també ha afavorit que totes les activitats es poguessin desenvolupar amb èxit. Els més petits també han tingut el seu espai amb les taules dedicades als Beebots i Mouse, uns robots per aprendre programació a partir de 4 anys i que ja fan servir moltes escoles.

Més projectes STEAM que mai  

En aquesta edició del Robolot s’han rebut més projectes STEAM que mai. Més de 40 treballs s’han pogut veure al Torín d’Olot. Aquesta categoria té com a objectiu incentivar l’esperit de recerca entre petits i joves, per a despertar el seu interès per la Ciència , Tecnologia, Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques i així fomentar les vocacions cap a estudis d’aquests àmbits.

D’altra banda, el robot Peeper, de l’Escola superior d’informàtica i robòtica de Perpinyà, ha generat molt interès entre el públic que aquest cap de setmana ha passat pel Robolot. Es tracta d’un humanoide que programen els alumnes de l’escola i que pot ballar, parlar i executar ordres. Ha estat ell l’encarregat de tancar el Robolot fent ballar tothom després del lliurament de premis.
Arxivat a