La Faber fa un balanç d'èxit de la residència d'innovació pedagògica

La realitat educativa del nostre país i els tallers pràctics hi han estat molt presents

Algunes de les residents sobre innovació pedagògica de la Faber Residency, a l'Hotel Riu Fluvià.
Algunes de les residents sobre innovació pedagògica de la Faber Residency, a l'Hotel Riu Fluvià. | @FaberResidency
Redacció
07 de maig del 2018
Actualitzat a les 11:16h
De manera involuntària –de vegades el fet de lligar calendaris, activitats, viatges i habitacions disponibles té aquest efecte–, a la Faber han tingut una segona part de la residència sobre innovació pedagògica en què algunes estadants com Jennifer JensonMichelle Stack o Suzanne de Castell han fet de pont entre el començament i el final. Així que Mary K. BrysonJanice Stewart, Taylor WebbJennie SchaefferSheelagh Mayes-DanielsAlessandra Romeo i Ange Fitzgerald se’n van anar, van anar arribant Roxanna Pastor, Charo Altable, Heike Freire, Pilar Cataño i Anna Peña.

Ha estat una segona part de la residència també molt profitosa, segons els organitzadors. No cal dir que els debats han estat igualment interessants, potser aquesta vegada una mica més centrats en la realitat educativa del nostre país i en un àmbit una mica menys acadèmic i més pràctic i participatiu. Això no vol dir que s'hagi atès també les universitats, ja que Michelle Stack ha fet una classe a la UAB, al Geps Seminar, amb el títol: “University Rankings and the politics of representation on who and what counts in higher education”.

També, ha estat el moment dels tallers oberts a públic en general. Els quatre tallers, que han impartit Roxanna Pastor, especialista en primera infància; Charo Altable, professora de pedagogia terapèutica en una escola de secundària, psicoterapeuta i experta en educació i gènere; Heike Freire, formadora, educadora, assessora i referent mundial en matèria de Pedagogia Verda, i Pilar Cataño, gerent de projecte d’educació, pedagoga i professora. Tots quatre tallers han tingut molt bona acceptació per part d’un públic que hi va assistir. A més, Charo Altable va impartir un altre taller adreçat a adolescents de 13 a 16 anys a l’Ideal.

També, Anna Peña, coordinadora de projectes de la Fundació El Milà, va presentar el projecte Els Cuentos de Ninots als centres oberts d’Olot gràcies a la col·laboració del CASG. I un altre dia va poder impartir el taller al costat de Clara Nubiola, també membre de la Fundació El Milà.

En paral·lel a aquestes activitats i durant tota l’estada hi ha hagut trobades de treball, com les del doctor Jordi Feu (UdG) amb Heike Freire i l’equip de la llar d’infants Les Baldufes amb Roxanna Pastor.

Tanqca aquesta estada de pedagogia, doncs, amb el coneixement que tindrà una rèplica durant el curs que ve. "Ha estat una de les estades en residència més exitoses i demandades. No podem estar-ne més satisfets", afirmen els de la Faber.

Per això, agraeixen a les residents la predisposició que han mostrat en tot moment i les facilitats que han posat a l’hora de fer les activitats proposades. També, volen donar les gràcies a l’Institut Municipal d’Educació, a la Universitat de Girona, a la Universitat de Vic i a la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Arxivat a