Innovació pedagògica

La Faber ofereix tallers de franc a professionals de l'educació i a pares i mares

Del 24 al 27 d'abril a la sala de conferències de l'Hotel Riu Fluvià

per Redacció, 20 d'abril de 2018 a les 10:39 |
Alguns dels participants en la residència sobre innovació pedagògica a la Faber. | @FaberResidency.
Han passat ja dues setmanes des que van arribar les primeres residents a Faber en relació amb la Innovació Pedagògica. El primer de tots va ser en Taylor Webb (del Canadà) i tot seguit van arribar la Sheelagh Mayes-Daniels i l’Angela Fitzgerald, ambdues australianes. El dia següent la Mary K. Bryson i la Janice Stewart van arribar en cotxe des de Barcelona. Totes dues són canadenques i juntament amb en Taylor formen part d’una nombrosa delegació d’aquest país que continuarà amb la Suzanne de Castell, la Michelle Stack i la Jennifer Jenson.

Ara, del 24 al 27 d'abril a la sala de conferències de l'Hotel Riu Fluvià –amb places limitades– s'ofereixen un seguit de tallers de franc per a professionals de l'àmbit de l'educació, la psicologia, la pedagogia i, també, a pares i a mares.

 

ROXANNA PASTOR FASQUELLE

Taller vivencial

Dimarts 24 d'abril
De 17.30 h a 20.30 h - Hotel Riu Fluvià

Roxanna Pastor ofereix un taller vivencial, un espai de bon tracte per escoltar un conte savi que ens convidarà al públic a expressar les seves pròpies emocions i apropar-se de forma resilient a les situacions de crisi. Aquest taller forma part del projecte d’investigació “Escucharte: Cuentos de Sabiduría para la transformación, la educación y el buen trato”.
Nombre de places: 15
INSCRIURE'M
 

CHARO ALTABLE
 

La prevenció de la violència entre iguals i la violència de gènere mitjançant l’educació emocional

Dimecres 25 d'abril

De 18.30 h a 20.30 h - Hotel Riu Fluvià

Charo Altable parlarà de l’educació emocional (l’escolta activa, l’empatia i el treball amb l’emoció de la ràbia) mitjançant el mite de "Teseu en el laberint i el fil d’Ariadna".
Aquest mite serveix de fil conductor per treballar la nostra ràbia i transformar-la en benefici nostre i de les altres persones. Quan ens apropiem d’aquesta emoció coneixem les nostres necessitats i desitjos, sabem posar límits i demanar de bones maneres allò que volem i allò que no volem, facilitant la comunicació justa i de bon tracte amb les persones. Això beneficia tota la comunitat i pot ajudar al grup a posar en comú les seves emocions per construir projectes comunitaris.
Quant a la prevenció de la violència de gènere, Charo Altable parlarà de la seva experiència amb noies i nois adolescents, les seves històries d’amor i la violència en les relacions per nomenar els passos necessaris per educar en el bon tracte i les bones relacions entre noies i nois.
Nombre de places: 45
INSCRIURE'M
 

HEIKE FREIRE
 

Teixint una conversa sobre... natura i aprenentatge. La connexió amb la natura, la seva influència en el desenvolupament i l’aprenentatge

Dijous 26 d'abril
18.30 h - Hotel Riu Fluvià

Heike Freire no farà la conferència habitual, amb preguntes i comentaris al final, sinó que en aquest acte el públic participarà des del principi en la tasca de teixir o entreteixir una conversa. Cada persona s’implicarà “sencera”, amb tot el seu ésser, en un treball d’escolta profunda, de si mateixa i dels altres, que posarà en joc els pensaments però també les sensacions, emocions, imatges, records i experiències viscudes.
Nombre de places: 45
INSCRIURE'M
 

PILAR CATAÑO


L’art pot canviar la nostra manera d'actuar? De quina manera? Com modelen la nostra existència les arts visuals?

Divendres 27 d'abril
19.00 h - Hotel Riu Fluvià

Pilar Cataño treballa en el canvi de paradigma d’instrucció a paradigma d’aprenentatge. En aquest context, l'art té un paper principal per la capacitat d'educar el potencial creador dels estudiants. El gir educatiu de l'art és objecte de reflexió i estudi pedagògic. L'objecte de l'aprenentatge centrat en l'aprenent i no en el currículum. L'art és un "influenciador" en l'educació. Per tant la creativitat, la innovació i la imaginació en lloc de la memorització, impartició de coneixement, currículum. Pilar Cataño ofereix un fòrum obert en el qual debatre tot això.
Nombre de places: 45

 

Participació