11
d'abril
del
2018
Actualitzat
a la
13:16h
Popuo –sigles de Purchase Online Pick Up Offline, és a dir comprar online i recollir offline– és el nom de l'aplicació mòbil que està desenvolupant el jove emprenedor garrotxí Aleix Lagares Tané (Olot, 1993), que a partir del programa Internacional Explorer del Banc Santander (un programa de desenvolupament de projectes amb base tecnològica i científica) vol provar en pla pilot a la capitak garrotxina.
Per a Lagares Olot ha de ser el punt de partida del seu projecte, ja que compleix a la perfecció les bases que necessita perquè l’aplicació tingui èxit, és a dir, un nucli comercial important i un gran volum de persones consumidores dels productes de proximitat, així com empreses creadores de productes amb denominació d’origen.
El jove vol incorporar a l'aplicació perfils empresarials, però també perfils personals, on ambdues bandes podrien obrir una nova via de comunicació directa a través de missatges. També inclouria una tecnologia anomenada Geofencing, on l’essència és la geolocalització vinculada a les notificacions push.
Aleix ja en té el primer prototip i l'està posant en pràctica amb els últims retocs amb l’ajuda d’alguns dels seus clients de l’agència de màrqueting Ayonow, que ja té actualment a Olot. Una vegada tingui validat el prototip i el model de negoci, vol començar a desenvolupar-lo per a oferir-lo a les principals plataformes de descàrrega d’Apple i d'Android.
El programa de l'Explorer “Joves amb Idees” finalitza el juny i en cas de ser guanyador del seu centre, el parc de recerca de la UAB, passaria a la següent ronda a escala estatal, amb què optaria als premis, on a més a més del reconeixement, podria ser guardonat amb un finançament de fins a 30.000 €.
Aleix Lagares és estudiant universitari del grau de Màrqueting Digital a l’Euncet Business School, universitat adscrita a la UPC. És el CEO i consultor de màrk –de què és CEO i consultor–eting a l’empresa AYONOW.”
Per a Lagares Olot ha de ser el punt de partida del seu projecte, ja que compleix a la perfecció les bases que necessita perquè l’aplicació tingui èxit, és a dir, un nucli comercial important i un gran volum de persones consumidores dels productes de proximitat, així com empreses creadores de productes amb denominació d’origen.
El jove vol incorporar a l'aplicació perfils empresarials, però també perfils personals, on ambdues bandes podrien obrir una nova via de comunicació directa a través de missatges. També inclouria una tecnologia anomenada Geofencing, on l’essència és la geolocalització vinculada a les notificacions push.
El jove emprenedor de 25 anys, Aleix Lagares, és estudiant universitari del grau de Màrqueting Digital. Foto: Aleix Lagares.
Aleix ja en té el primer prototip i l'està posant en pràctica amb els últims retocs amb l’ajuda d’alguns dels seus clients de l’agència de màrqueting Ayonow, que ja té actualment a Olot. Una vegada tingui validat el prototip i el model de negoci, vol començar a desenvolupar-lo per a oferir-lo a les principals plataformes de descàrrega d’Apple i d'Android.
El programa de l'Explorer “Joves amb Idees” finalitza el juny i en cas de ser guanyador del seu centre, el parc de recerca de la UAB, passaria a la següent ronda a escala estatal, amb què optaria als premis, on a més a més del reconeixement, podria ser guardonat amb un finançament de fins a 30.000 €.
Aleix Lagares és estudiant universitari del grau de Màrqueting Digital a l’Euncet Business School, universitat adscrita a la UPC. És el CEO i consultor de màrk –de què és CEO i consultor–eting a l’empresa AYONOW.”