Empreses garrotxines

Noel Alimentaria arriba l'any 2017 als 256 milions d’euros de facturació

L’empresa càrnia de Sant Joan les Fonts ha tancat l’exercici amb 31 milions d’euros més de facturació que en l’exercici anterior, el major increment registrat els darrers 10 anys | La meitat de la facturació anual correspon a l’exportació i enguany pretén desembarcar amb èxit al Japó, els Estats Units i el Brasil

per Redacció , 5 d'abril de 2018 a les 15:52 |
La planta de Noel Alimentària a Sant Joan les Fonts. | Noel.
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 d'abril de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Noel Alimentaria, una de les principals empreses espanyoles d’elaborats carnis i amb important presència al mercat exterior, ha facturat 256 milions d’euros al 2017. Aquesta xifra representa un 13,7% més que al 2016 quan va tancar l’exercici amb un resultat de 225 milions d’euros. Amb aquest increment de 31 milions anuals encadena un any més de creixement continuat i sostingut, sent el major augment registrat a la darrera dècada.

La companyia també creix any rere any en volum de producció. Al 2017 ha assolit les 59.148 tones, un 9,7% més que al 2016 quan es van registrar 53.876.


Un any més, les línies ‘Grand Bouquet’ i ‘Delizias’ han estat els productes que han registrat un major increment comercial, creixent un 55% i un 60% respectivament en comparació amb 2016. A més, al 2017 Noel ha estat la marca que més ha crescut al segment de llescat amb una quota de mercat del 17,5% i ha consolidat la seva tercera posició en quota de mercat de pernil cuit, segons dades IRI.

Per últim, Noel ha fet una forta aposta per la contractació de personal passant de 1.035 a

1.160 treballadors al 2017. De cara a l’any vinent espera ampliar la plantilla en 140 persones més, arribant als 1.300 empleats.

La internacionalització com a pilar estratègic


Actualment les exportacions de xarcuteria representen més de la meitat de la facturació anual de la companyia en aquesta divisió de negoci. Concretament al 2017, han suposat un 55% del total facturat.

Amb presència a més de 60 països, els plans d’expansió internacional de Noel se centren ara en Japó, Estats Units i Brasil, on la càrnia gironina espera assolir el 20% del mercat en els dos casos.

Inversió com a motor de creixement

Per consolidar-se i seguir creixent tant al mercat nacional com internacional, Noel Alimentaria ha realitzat una inversió global de 16,6 milions d’euros al llarg de 2017.

Concretament ha destinat 4,5 milions d’euros a la consolidació i ampliació de la nova planta d’embotits picats curats de 20.000 m2 que va iniciar la seva activitat al 2015 i que funciona a ple rendiment des de l’any passat. Aquesta nova inversió se suma als 42 milions invertits en aquestes noves instal·lacions durant els anys anteriors.

La companyia ha invertit els 12,1 milions restants principalment en la reforma i ampliació de la secció de cuits i de la sala d’especejament, reforçant la seva aposta per productes de referencia com són el pernil cuit i la carn fresca.

Respecte als plans d’inversió a mitjà termini, cal destacar que Noel Alimentaria ha adquirit uns terrenys de 33.000 m2 annexes a la seva planta principal, ubicada a Pla de Begudà, a Sant Joan les Fonts (Olot), que inclouen una planta de 15.000 m2, amb l’objectiu de realitzar futures ampliacions; així com el projecte per construir una nova sala d’especejament a la planta de
12.00    m2 situada a Olot que la companyia va adquirir al 2014.

Constant adaptació a les necessitats del consumidor

Respecte a la innovació en producte, al 2017 la companyia ha seguit tres eixos fonamentals: la salut, la conveniència i el valor afegit dels seus productes:

•    Salut: potenciació del pernil cuit sense conservants All Natural i de la gama Zero amb recepta neta, en elaborats frescos. En aquest sentit, també cal destacar la consolidació al mercat de la gamma de productes vegetarians Veggie.

•    Conveniència: implantació del sistema de tancament E-Close en un nombre  de  productes llescats cada vegada més gran, principalment de la gama Grand Bouquet, així com la multiplicitat de formats en tot l’assortit de xarcuteria.

•    Valor afegit: creació i desenvolupament de productes premium com els ‘rollitos’ que combinen formatges i embotit (principalment xoriço i pernil salat), que han tingut una gran acceptació a mercats internacionals.

Sobre Noel Alimentaria

Noel Alimentaria, situada a Sant Joan Les Fonts (Garrotxa), és una empresa familiar de quarta generació especialitzada en la producció i la distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns fresques i plats preparats tant pel mercat nacional com internacional. Amb una  facturació de 256M€ al 2017, amb 1.160 treballadors i 10 plantes productives, s’ha convertit en una de les principals empreses espanyoles d’elaborats carnis.

Present a la totalitat de la gran distribució i amb activitat a més de 60 països, el repte de la companyia passa ara per mantenir la seva aposta per la innovació i continuar guanyant presència tant al mercat nacional com al mercat exterior.
 

 

Participació