La Vall d'en Bas i les Preses participaran en la campanya «Catalunya, Hola Família!»

En el marc d’aquesta iniciativa, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), tots dos municipis –junt a 24 destinacions turístiques i més de 220 empreses– oferiran un munt d'activitats de turisme familiar el cap de setmana del 18 al 20 de maig

Durant l'acte d'informació es van presentar els diversos cartells relacionats amb l'acció «Llegendes en Família».
Durant l'acte d'informació es van presentar els diversos cartells relacionats amb l'acció «Llegendes en Família». | EMC.
Redacció
05 d'abril del 2018
Actualitzat el 09 d'abril a les 10:40h
El director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, van presentar ahir a Barcelona “Catalunya, Hola Família!”, la gran acció promocional del turisme familiar, en què participaran la Vall d'en Bas i les Preses durant el cap de setmana del 18 al 20 de maig d'enguany. En aquesta ocasió, han estat acompanyats de la coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, Rosa Serra; l’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini; l’alcaldessa de Malgrat de Mar, Carme Ponsa; i d’altres representants dels municipis i empreses de Costa Barcelona.
 
Per primer cop, i en col·laboració amb els ens de promoció territorials i 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT, s’han organitzat dos caps de setmana amb més de 150 activitats lúdiques i culturals per gaudir en família. Hi estan implicades 223 empreses i equipaments turístics familiars d’arreu de Catalunya. Les destinacions de costa celebren aquesta acció del 20 al 22 d’abril, i les de natura i muntanya, del 18 al 20 de maig.
 
El director general de Turisme ha destacat que “el 30% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 40% durant els mesos d’estiu. Si ens fixem en la despesa, el turisme estranger que va viatjar en família a la nostra destinació el 2017 va generar 4.000 milions d’euros”.
 

Un moment de l'acte de presentació de la campanya al Palau Robert, a Barcelona. Foto: EMC.

Ahir es va presentar el detall d’aquesta acció corresponent al litoral de la demarcació de Barcelona on participen una trentena d’empreses i els sis municipis certificats en turisme familiar: Calella, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, Castelldefels i Vilanova i la Geltrú. La coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona ha assegurat que “aquesta acció és una oportunitat de potenciar el turisme familiar a les nostres comarques. És una aposta per la qualitat. Des de la Diputació de Barcelona donem suport als municipis de Costa Barcelona que participen en aquesta iniciativa: Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar i Vilanova i la Geltrú”.
 
A més de promocionar un dels productes clau en l’estratègia turística catalana, amb  l’acció “Catalunya, Hola Família”, l’ACT vol contribuir a la desestacionalització, destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha arreu del territori i incrementar la visibilitat dels adherits als seus segells familiars.
 
Per a aquesta primera edició, el tema escollit ha estat «Llegendes en Família», amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que permetrà cercar i “caçar” durant aquests dos caps de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. En el cas de les destinacions de Costa Barcelona, aquests éssers són: la Dona d’Aigua de Santa Susanna; la Lloba de Calella; el Ratpenat Gegant de Malgrat de Mar; el Jove Pirata Dragut de Pineda de Mar; el Peix Nicolau de Vilanova i la Geltrú; i el Drac Gar i Got de Castelldefels.
 
Tot plegat, en unes jornades en què els municipis i empreses participants han preparat un cap de setmana ple de sorpreses i activitats pels seus visitants: descomptes en l’allotjament, gratuïtats, tallers, sortides, menús especials als restaurants...amb l’objectiu que les famílies amb infants d’entre 2 i 12 anys gaudeixin de tot el que ofereixen les destinacions familiars catalanes.
 
El primer cap de setmana familiar (20-22 d’abril) estarà centrat a les següents destinacions de costa: Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú.  
 
El segon cap de setmana (18-20 de maig) se celebra a les destinacions d’interior i muntanya: Berga, Els Ports, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Muntanyes de Prades.
 
Turisme Familiar, un segment clau
 
El director de l’ACT, Xavier Espasa, ha explicat que “l’Agència Catalana de Turisme porta 12 anys treballant per promocionar el turisme familiar a Catalunya i tenim un programa específic anomenat Vacances en Família”. En aquest sentit ha recordat com l’ACT “ha estat pionera en la recerca i creació d’una certificació per a destinacions especialment sensibles amb el turisme familiar, amb segells d’especialització que garanteixen que la destinació disposa d’una oferta d’allotjament, restauració i oci adaptada a les necessitats de les famílies”.
 
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant a nivell nacional com internacional.
 
Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. L’any 2017, el 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya va ser famílies amb canalla que van generar prop de 4.000 milions d’euros. Els francesos i britànics són els mercats que més turisme familiar aporten a Catalunya (34%), amb el 23% i l’11% respectivament. D’altra banda, les famílies nòrdiques són les que fan una despesa més elevada.
 
Segons dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme sobre sis dels principals mercats emissors (Benelux, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Rússia), les famílies planifiquen els seus viatges entre un i sis mesos abans de realitzar-los. Per exemple, tres de cada quatre italians comencen a planificar tres mesos abans de viatjar, mentre que els alemanys ho fan, com a mínim, amb sis mesos d’antelació. Les famílies que planifiquen amb menys temps les seves vacances són les procedents de Rússia.
 
La recomanació d'amics és un dels factors més importants a l’hora de triar per primer cop Catalunya. I l’opinió dels nens també juga un paper destacat a l’hora de triar destinació. Cal destacar que, un cop fet el viatge, italians, russos i francesos són els que més comparteixen les seves vacances en xarxes socials.
 
Segells de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme
 
Natura i muntanya en família i Platja en família són segells d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
 
Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de comptar amb mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
 
A Catalunya, a més de les sis destinacions amb el segell Natura i muntanya en família, i de la vintena de destinacions certificades amb el segell Platja en família, tres destinacions més es troben actualment en procés de certificació: Alp-la Molina-Masella, La Vall de Camprodon, i Sort-Rialp-Port Ainé.
 
Aquestes certificacions suposen més de 650 empreses implicades en la promoció del turisme familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments singulars.