El programa «La ciutat dels detalls» a Olot rep més de 2.800 peticions el 2017

Des que es va iniciar l'any 2011, l'Ajuntament d'Olot ha rebut més de 18.000 demandes mitjançant aquest programa de millora de la ciutat | L'enllumenat públic, el mobiliari urbà o la senyalització viària són les principals sol·licituds rebudes, amb una resolució del 92%.

per Redacció , Olot, 5 de març de 2018 a les 12:29 |
El Nucli Antic (612 peticions), Sant Miquel-Les Tries (375) i Sant Roc (225) són els barris que més sol·licituds han fet arribar aquest 2017 via Ciutat dels Detalls. | @olotuit.
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de març de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Des de l’any 2011, quan es va posar en marxa, l’Ajuntament d’Olot ha rebut 18.430 peticions a través de la Ciutat dels Detalls. Aquest programa de millora de la ciutat ha tingut, durant el 2017, 2.865 sol·licituds. Tot i que la xifra és una mica inferior a la de l’any 2016 (3.089 peticions) en molts casos en una única sol·licitud s’han recollit diferents actuacions de millora. Associacions de veïns i comunitats de propietaris fan cada vegada més ús d’aquest programa per recollir les demandes, queixes i suggeriments dels ciutadans d’Olot sobre la conservació i el manteniment de la ciutat. 
 

El Nucli Antic (612 peticions), Sant Miquel-Les Tries (375) i Sant Roc (225) són els barris que més sol·licituds han fet arribar aquest 2017 via Ciutat dels Detalls. I pel fa la tipologia, les demandes principals han estat sobre:
  • enllumenat públic (452 sol·licituds el que representa un 15’77% del total)
  • senyalització viària (331 demandes, 11’55% del total)
  • mobiliari públic (316 sol·licituds, 11’02% del total)
  • arranjament de forats localitzats en una vorera o paviment (240 demandes, 8’37%)
 
La regidora Montse Torras ha destacat “l’ús que cada vegada es fa més del programa Ciutat dels Detalls amb el que els ciutadans ens ajuden a millorar la ciutat”. Des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà es recullen les demandes de la Ciutat dels Detalls i deriven al departament que se n’ha de fer càrrec (principalment a la Brigada, l’Àrea d’Infraestructures i Urbanisme o Medi Ambient). El grau de resolució supera el 92% de les entrades.
 

Del total de demandes rebudes durant el 2017, 155 es van fer de forma presencial (5,41%), 240 (8,37%) per via telefònica i 2.470 sol·licituds (86,21%) van arribar a l’Ajuntament a través del formulari web que s’ha convertit en el canal més utilitzat any rere any.
 

La Ciutat dels Detalls es va posar en marxa l’octubre de 2011 i ha esdevingut una de les principal vies de comunicació dels ciutadans d’Olot amb l’Ajuntament. La bona acceptació que està tenint ha fet que altres municipis s’hagin interessat per conèixer el seu funcionament i estudiïn la seva implantació.
 

 

Participació