Olot reobrirà una antiga botiga del nucli antic com a espai de «coworking»

Es tracta del local de Magatzems Guitart, que va tancar portes el 2000 i que ara s'haurà de remodelar

Foto antiga dels Magatzems Guitart d'Olot
Foto antiga dels Magatzems Guitart d'Olot | Cedida per ACGAX. Servei d'Imatges. Fons Emili Pujol Planagumà
Redacció
01 de febrer del 2018
Actualitzat a la 13:22h
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d’Olot d’aquest dijous ha adjudicat el lloguer d’un local per destinar-lo a un espai de coworking. Es tracta dels Magatzems Guitart, coneguda com a Can Nyera, situats al número 5 del carrer de l’Aigua. La popular botiga va tancar les seves portes l’any 2000 i ara es reobrirà com a un espai per a emprenedors agafant el relleu de la família Guitart que va convertir el local en un dels comerços de referència de la ciutat.

"Volem recuperar '’esperit emprenedor de Can Nyera en un local per a professionals, que ens ajudi a retenir talent i, alhora, dinamitzi el Nucli Antic" ha assegurat a la presentació d'aquest dijous el regidor de Promoció Econòmic, Estanis Vayreda. Els treballs d'adequació començaran aquesta tardor amb la previsió que l'espai entri en funcionament a principis de 2019. El local, de 175 m2, podrà acollir una quinzena d'emprenedors.

La història dels Magatzems Guitart es remunta al 7 de novembre del 1952. La botiga, situada al número 5 del carrer de l'Aigua, va estrenar el local que, fins llavors, havia tingut a l'altre costat del carrer. Venien peces de roba i la botiga destacava sobretot pels grans aparadors de l'entrada.
 

Estanis Vayreda Foto: ACN


Fa 18 anys els propietaris van abaixar la persiana del local. Ara, l'Ajuntament d'Olot vol instal·lar-hi un centre de coworking per a emprenedors. En els propers mesos, està previst que es facin les reformes per adequar l'espai i convertir-lo en una zona de treball oberta i polivalent per a 15 emprenedors. Amb 175m2 de superfície, constarà d’un espai de treball compartit, a més d’una sala de reunions i un petit office. El centre va dirigit a aquells professionals que estiguin interessats en compartir l'equipament i els costos i que estiguin oberts a fer col·laboracions amb els altres usuaris.

L'Ajuntament assumirà la rehabilitació i equipament del local. Per altra banda, farà un concurs per atorgar la gestió i dinamització de l'espai a una empresa o entitat privada, de forma coordinada amb l'Àrea d'Empresa i Emprenedoria de DinàmiG.

La guanyadora del concurs serà la responsable de les despeses de l'activitat manteniment i reparacions relacionades amb l'ús de l'espai i la que haurà de repercutir els costos entre tots els usuaris. Així mateix, també pagarà un cànon a l'Ajuntament, uns diners que el consistori destinarà a pagar el lloguer de l'espai.

Segons ha explicat el regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, el que es vol és afavorir les sinèrgies entre els professionals de diferents àmbits que utilitzin l'espai i, al mateix temps, promoure projectes que donin feina a altres empreses de la comarca. Per altra banda, és també una aposta per "revitalitzar" el nucli antic d'Olot en el marc del Pla Integral d'Accions de Millora (PIAM).

Després que la Junta de Govern Local hagi adjudicat el lloguer local, el següent pas serà encarregar la redacció del projecte per adaptar les instal·lacions de Can Nyera com a espai de coworking. L'ajuntament preveu que els treballs comencin aquesta tardor i que entri en funcionament a principis del 2019.
Arxivat a