16
de gener
del
2018
Actualitzat
a les
11:11h
El divendres passat, a l’Orfeó Olotí, el professor de la UdG, Pere Soler, i Anna M. Font, professora d'educació infantil i exregidora d’Educació a l’Ajuntament d’Olot, moderats pel tècnic d’Educació Josep Maria Reixach, van debatre sobre el present i el futur de l’educació a la Garrotxa en la segona conferència del cicle "7 perspectives més sobre Olot i la Garrotxa", organitzat pel Patronat d'Estudis Històrics d'Olot i Comarca (PEHOC).
Els ponents van estar d’acord en l’excel·lència del model educatiu garrotxí. Excepcional és el sistema de repartiment d’alumnes amb necessitats educatives especials entre els diferents centres educatius d’Olot. A més de la qualitat del professionals i dels centres educatius garrotxins, van destacar el paper del ric teixit associatiu olotí així com la facilitat d’accedir a un entorn natural ric i cuidat com a factors afavoridors dels bons resultats de l’ensenyament a la comarca.
No va existir el mateix acord sobre la possibilitat de mantenir en un futur els mateixos resultats. La incertesa de la possibilitat de mantenir el mateix nivell d’inversió pública en l’educació i les repercussions de la creixent desigualtat en les famílies més afectades per la llarga crisi econòmica són les amenaces més importants a criteri dels ponents.
Per a Pere Soler, el sistema educatiu hauria de fer un esforç per intentar evitar el major fracàs escolar entre els fills de famílies amb escassos recursos econòmics i menys formació dels pares. Segons Anna Font, únicament des de l’escola no es podrà reduir la progressiva clivella social fruit del canvi cultural, social i econòmic dels darrers anys.
La pròxima conferència del cicle es farà el dia 9 de febrer a l’Orfeó. Narcís Selles parlarà de "L’art a Olot té uns trets específics? Sincronies i asincronies de la modernitat artística a Olot".
Els ponents van estar d’acord en l’excel·lència del model educatiu garrotxí. Excepcional és el sistema de repartiment d’alumnes amb necessitats educatives especials entre els diferents centres educatius d’Olot. A més de la qualitat del professionals i dels centres educatius garrotxins, van destacar el paper del ric teixit associatiu olotí així com la facilitat d’accedir a un entorn natural ric i cuidat com a factors afavoridors dels bons resultats de l’ensenyament a la comarca.
No va existir el mateix acord sobre la possibilitat de mantenir en un futur els mateixos resultats. La incertesa de la possibilitat de mantenir el mateix nivell d’inversió pública en l’educació i les repercussions de la creixent desigualtat en les famílies més afectades per la llarga crisi econòmica són les amenaces més importants a criteri dels ponents.
Per a Pere Soler, el sistema educatiu hauria de fer un esforç per intentar evitar el major fracàs escolar entre els fills de famílies amb escassos recursos econòmics i menys formació dels pares. Segons Anna Font, únicament des de l’escola no es podrà reduir la progressiva clivella social fruit del canvi cultural, social i econòmic dels darrers anys.
La pròxima conferència del cicle es farà el dia 9 de febrer a l’Orfeó. Narcís Selles parlarà de "L’art a Olot té uns trets específics? Sincronies i asincronies de la modernitat artística a Olot".