Didàctica de la literatura

La professora Anna Riera guanya el premi Emili Teixidor pel projecte CUC

El mes de juny d'enguany aquesta mestra olotina ja va rebre el prestigiós premi Baldiri Reixac per un projecte sobre la poesia a les aules a través dels formats audiovisuals | La Fundació Miquel Martí i Pol de Roda de Ter li ha atorgat un guardó de 1.000 euros

per Redacció, 27 de novembre de 2017 a les 17:08 |
Anna Riera va rebre el guradó del Premi Emili Teixidor de Didàctica de la Literatura el passat 18 de novembre a Roda de Ter. | FMMP.
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de novembre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquí sota podeu veure, com a exemple del CUC, un dels projectes desenvolupats pel projecte d'Anna Riera guardonat: un conte de Quim Monzó, El tall.



La professora olotina Anna Riera Prat ha estat guardonada amb el Premi Emili Teixidor de Didàctica de la Literatura, dotat amb 1.000 euros, per la Fundació Miquel Martí i Pol (FMMP), per El CUC (Conta’m un conte), un projecte didàctic de videocontes programat amb la metodologia ABP (aprenentatge basat en problemes) i presentat en forma de seqüència didàctica. El premi es va atorgar a Roda de Ter el passat dissabte, 18 de novembre, en el marc dels Premis Literaris de Roda de Ter.

Fa al cas que el juny d'enguany Anna Riera també va ser guardonada amb el prestigiós Premi Baldiri Reixach, per un projecte que tracta la poesia dins les aules a través dels formats audiovisuals, Riera, nascuda a Olot, actualment, exerceix de mestra de llengua i literatura catalana a l’Institut de Gurb i va ser premiada llavors a la categoria "Estímul a Mestres" amb 4.000 euros per a implantar el seu treball al centre educatiu Llums, càmera, poesia!.

El CUC està dissenyat en forma de taller creatiu, col·laboratiu, multidisciplinari i estimulant que té com a finalitats potenciar la competència oral dels alumnes, integrar-ne les seves habilitats digitals, lingüístiques i artístiques, facilitar la comprensió de la nostra literatura entre els adolescents i, sobretot, encomanar-los el gaudi pel gènere narratiu breu, especialment el conte.

A més, el CUC és una seqüència didàctica que no s’acaba dins dels límits de les aules, sinó que manté una relació directa amb agents de l’entorn més proper, ja que els destinataris de les narracions són diversos col·lectius de la societat: llars d’infants, escoles de primària, instituts de secundària, llars d’avis, estudiants universitaris, associacions de pares i mares…

El jurat ha premiat el CUC per ser un projecte innovador, aplicat a la narrativa breu, que promou la lectura de la mà de les noves tecnologies. N’ha destacat la solidesa del marc teòric i la presentació excel·lent, d’una banda i, de l’altra, el fet que es desenvolupi des d’una perspectiva transversal, atès que permet abraçar des dels lectors infantils fins als de la tercera edat.

El projecte es va dur a terme amb alumnes de primer d’ESO de l’Institut de Gurb, Osona, el curs 2016-17 i aquest cap de setmana s’ha presentat a l’Ateneu Barcelonès en el marc de la I Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de literatura i educació.

Aquí sota podeu veure, com a exemple del CUC, un dels projectes desenvolupats, un conte de Quim Monzó, El tall.


 

 

Participació