26
de maig
del
2017
Actualitzat
a les
15:50h
Lluís Amat, alcalde de la Vall d’en Bas, ha llançat un missatge d’aclariment en una roda de premsa convocada aquest dijous. Amat ha volgut explicar la situació actual de la variant de Les Preses per aclarir possibles dubtes que ha rebut, sobretot, des dels ciutadans del seu municipi.
El batlle ha volgut remarcar que “és mentida que el recorregut està definit i consensuat” i que les declaracions de diversos actors poden crear “falses expectatives” que generen confusió. “Estem on estem, hi ha el que hi ha. No fem contínuament declaracions que poden transformar la realitat”, ha demanat l’alcalde. Amat ha recordat, a tall d’exemple, les paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a Nació Digital, on oferia la possibilitat de finançar el projecte a través de peatges a l’ombra.
Segons Amat, declaracions com les del conseller Rull “poden generar confusió” entre els veïns. “Darrere de tot això hi ha empresaris, pagesos, i veïns que pateixen. Crec que l’Ajuntament de la Vall d’en Bas havia de puntualitzar totes aquestes qüestions perquè si no es posava en boca nostra coses que no eren”, ha aclarit Amat. L’alcalde també ha recordat que el municipi vol “influir” en el procés de construcció de la variant, ja que prop del 90% del recorregut trepitja la Vall d’en Bas.
Adjudicació del projecte informatiu, aquest estiu
Actualment la variant de les Preses es troba en una fase de consens entre els tres Ajuntaments afectats (La Vall d’en Bas, les Preses i Olot) i a l’espera de l’adjudicació de l’estudi informatiu que ha de permetre dibuixar el traçat de la variant i que el Departament de Territori adjudicarà entre juny i juliol. “El consens és de mínims i no hi ha cap recorregut marcat, només són idees per on podria passar”, assegura Amat.
A principis d'any, el Departament de Territori i Sostenibilitat va presentar la idea de fer passar la variant entre el costat dret del riu Fluvià i el nucli presenc. També s’establia que la via seria d’un carril per banda i afectaria el mínim possible al territori.
El batlle ha volgut remarcar que “és mentida que el recorregut està definit i consensuat” i que les declaracions de diversos actors poden crear “falses expectatives” que generen confusió. “Estem on estem, hi ha el que hi ha. No fem contínuament declaracions que poden transformar la realitat”, ha demanat l’alcalde. Amat ha recordat, a tall d’exemple, les paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a Nació Digital, on oferia la possibilitat de finançar el projecte a través de peatges a l’ombra.
Amat durant la roda de premsa Foto: Pau Masó
Segons Amat, declaracions com les del conseller Rull “poden generar confusió” entre els veïns. “Darrere de tot això hi ha empresaris, pagesos, i veïns que pateixen. Crec que l’Ajuntament de la Vall d’en Bas havia de puntualitzar totes aquestes qüestions perquè si no es posava en boca nostra coses que no eren”, ha aclarit Amat. L’alcalde també ha recordat que el municipi vol “influir” en el procés de construcció de la variant, ja que prop del 90% del recorregut trepitja la Vall d’en Bas.
Adjudicació del projecte informatiu, aquest estiu
Actualment la variant de les Preses es troba en una fase de consens entre els tres Ajuntaments afectats (La Vall d’en Bas, les Preses i Olot) i a l’espera de l’adjudicació de l’estudi informatiu que ha de permetre dibuixar el traçat de la variant i que el Departament de Territori adjudicarà entre juny i juliol. “El consens és de mínims i no hi ha cap recorregut marcat, només són idees per on podria passar”, assegura Amat.
A principis d'any, el Departament de Territori i Sostenibilitat va presentar la idea de fer passar la variant entre el costat dret del riu Fluvià i el nucli presenc. També s’establia que la via seria d’un carril per banda i afectaria el mínim possible al territori.