Alqvimia ampliarà la fàbrica d'Olot amb una nova línia de producció després de l'estiu

L’empresa dedicada a la cosmètica natural podrà escurçar el temps d’enviament de les comandes | L’ampliació permetrà la contractació de nous llocs de treball

Redacció
23 de maig del 2017
L'empresa Alqvimia, dedicada a la cosmètica natural amb seu a Tortellà, preveu ampliar la fàbrica que té a Olot i incorporar una nova línia de producció, que se sumarà a les dues que ja té, a partir del setembre. La firma va obrir fa dos anys aquesta nova planta, situada al polígon industrial La Canya, amb una inversió de més d'1 milió d’euros amb l'objectiu de centralitzar la producció i el magatzem a un únic lloc i tenir capacitat per créixer en un futur.
 
Aquestes instal·lacions, que compten amb dues naus, també els han permès incorporar processos amb nova maquinària que fins ara havien d'externalitzar. Fins al moment, la producció es feia a Tortellà mentre que el magatzem es trobava a Besalú.
 

La fàbrica de la marca a Olot Foto: ACN


Les noves instal·lacions ocupen un total de 2.000 metres quadrats i han de permetre a la firma tenir més capacitat de producció i al mateix temps escurçar el temps de l'enviament de les comandes. La fàbrica actualment compta amb dues línies de producció però preveuen posar-ne una altra en marxa a finals de setembre d'aquest any, un fet que comportarà la contractació de dues persones més.
 
Ús cosmètic i terapèutic
 
Creada el 1984, Alqvimia s'ha fet un lloc a l'alta cosmètica amb una gamma de productes (té 170 referències) que elaboren a partir d'olis essencials i de forma natural. Idili Lizcano, fundador de la firma, explica que un dels trets distintius de la marca és la "bellesa integral" basada en la recerca de l'equilibri entre la salut, el benestar i la bellesa exterior.
 
Malgrat el posicionament de la marca, la crisi també els va afectar i molt especialment la pujada d'IVA del govern del PP fins al 21%. De del 2013 i fins al 2015 han estat "anys difícils", admet Lizcano, tot i que afegeix que la cosmètica natural ho ha aguantat millor que no pas la cosmètica convencional. Des de llavors, però, han notat una certa recuperació i de fet la companyia s'ha proposat un canvi d'estratègia a nivell comercial que li ha de permetre seguir creixent.
Arxivat a