08
de maig
del
2017
Actualitzat
a les
12:48h
El Robolot 2017 deixarà marca per ser l’edició més participativa amb més de 700 joves. Durant el cap de setmana passat, centenars d’alumnes d’arreu de Catalunya van acostar-se a Olot per gaudir i experimentar amb la robòtica com a eina educativa. Tot i doblar-se els espais que hi havia l’any passat amb una carpa instal·lada a l’esplanada de dalt del Firal, el recinte del Torín va quedar petit.
La setzena edició del Robolot també es recordarà per donar el protagonisme a l’educació per sobre de la competició. Allargar les proves de tal manera que no s’eliminés i l’estrena de la categoria de treballs educatius STEAM (Ciències, Tecnologies, Enginyeria, Art i Matemàtiques) han permès sobreposar la tasca educativa de la robòtica.
Toni Moreno, organitzador del certamen, creu que “tenir junts els tallers i els concursos ha permès als joves aprendre els uns dels altres i poder veure “in situ” allò que estaven treballant”. Moreno es mostra satisfet amb l’èxit d’enguany i creu que els joves han pogut gaudir i aprendre més que mai de la robòtica.
30 projectes escolars i inclusió dels més petits
Durant el Robolot, es van exposar una trentena de projectes educatius. Mans impreses en 3D que tenien mobilitat, robots interactius o una màquina de videojocs són algunes de les iniciatives que es van poder veure.
Una de les novetats d’engunay era la inclusió dels més petits al certamen. Dissabte i diumenge es van poder veure nens de 3 anys jugant i treballant amb Beebots, unes petites abelles robòtiques que els ajuden a iniciar-se amb el treball del pensament computacional.
Els organitzadors ja pensen en la següent edició i afirmen que seguiran apostant per la pedagogia. El 2018 es vol apostar per un Robolot encara més educatiu amb més inclusió de les escoles de fora la comarca i la consolidació de les edats més joves.
La setzena edició del Robolot també es recordarà per donar el protagonisme a l’educació per sobre de la competició. Allargar les proves de tal manera que no s’eliminés i l’estrena de la categoria de treballs educatius STEAM (Ciències, Tecnologies, Enginyeria, Art i Matemàtiques) han permès sobreposar la tasca educativa de la robòtica.
Sense eliminacions i més llargues, així van ser les competicions del Robolot 2017 Foto: Robolot
Toni Moreno, organitzador del certamen, creu que “tenir junts els tallers i els concursos ha permès als joves aprendre els uns dels altres i poder veure “in situ” allò que estaven treballant”. Moreno es mostra satisfet amb l’èxit d’enguany i creu que els joves han pogut gaudir i aprendre més que mai de la robòtica.
30 projectes escolars i inclusió dels més petits
Durant el Robolot, es van exposar una trentena de projectes educatius. Mans impreses en 3D que tenien mobilitat, robots interactius o una màquina de videojocs són algunes de les iniciatives que es van poder veure.
Una de les novetats d’engunay era la inclusió dels més petits al certamen. Dissabte i diumenge es van poder veure nens de 3 anys jugant i treballant amb Beebots, unes petites abelles robòtiques que els ajuden a iniciar-se amb el treball del pensament computacional.
Els organitzadors ja pensen en la següent edició i afirmen que seguiran apostant per la pedagogia. El 2018 es vol apostar per un Robolot encara més educatiu amb més inclusió de les escoles de fora la comarca i la consolidació de les edats més joves.