La Vall d'en Bas i les Preses s'uneixen per aconseguir el segell de Turisme Familiar

Es tracta d’una certificació que qualifica a empreses i territoris com espais adequats per a famílies | 26 establiments garrotxins han aconseguit la certificació | El turisme familiar representa el 60% del sector

Autoritats amb els representants dels establiments que han aconseguit el segell
Autoritats amb els representants dels establiments que han aconseguit el segell | Pau Masó
Pau Masó
27 de març del 2017
La Vall d’en Bas i les Preses han unit forces per aconseguir el segell de Turisme Familiar, una certificació que tant va dirigida a empreses del sector com a territoris o destinacions. Són 26 els establiments que han aconseguit ser catalogats amb el segell. Hi ha 23 empreses de la Vall d’en Bas i 3 de presenques. L’Agència Catalana de Turisme també ha catalogat els dos municipis amb el segell de Natura i Muntanya en Família, fet que ha permès als equipaments aconseguir aquesta qualificació.
 
En el cas de la Garrotxa, la certificació arriba de la mà entre el sector públic i privat. Tots dos es veuen beneficiats a través d'una implicació conjunta per potenciar el turisme familiar. Les destinacions i equipaments certificats destaquen per un posicionament a favor del client familiar i s’exigeixen una sèrie de requisits com instal·lacions adaptades, propostes d’activitats per a infants i famílies o un mínim d’espais naturals.
 
La setmana passada es va fer entrega de les plaques identificatives pels establiments garrotxins adherits. Es van lliurar a 12 allotjaments turístics, 8 restaurants, 5 empreses d’activitat i un a l’Oficina de Turisme de la Vall d’en Bas. L’entrega va anar a càrrec del Conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Jordi Baiget, el qual va qualificar el turisme com una “riquesa” del territori. “S’ha posat de moda criticar l’activitat turística, però l’hem de reivindicar perquè permet que hi hagi gent que es quedi al territori”, va afirmar també el conseller. A la roda de premsa posterior a l'acte, Baiget va assegurar que s'està treballant perquè altres zones de la Garrotxa puguin aconseguir el segell familiar. 
 

Lluís Amat, alcalde de la Vall d'en Bas; Jordi Baiget, Conseller d'Empresa; i Pere Vila, alcalde de les Preses Foto: Pau Masó


Segons el conseller, un 60% del turisme a Catalunya és amb família. En total són 610 les empreses adherides al segell familiar català que compta amb dos tipus de certificacions: Natura i Muntanya amb Família, amb cinc territoris catalans certificats, i Platja amb família, amb 19 destinacions. 

Els empresaris creuen que el segell permet donar un “plus” més al seu negoci
 
Isabel Morera és la propietària del Restaurant Can Morera i l’Hotel Vall d’en Bas. Segons Morera, la qualificació familiar els hi permetrà una difusió no només autonòmica sinó també estatal: “Apostem per tots els canals possibles. Creiem que ens pot donar un ressò important”.
 
En el cas dels equipaments turístics del Grup Morera, no hi ha hagut gaires exigències per aconseguir el segell ja que reunien gairebé tots els requisits. Però Mas la Coromina, una empresa que ofereix visites turístiques a la granja, ha hagut d’adaptar part de les instal·lacions per poder obtenir una certificació que segons el seu propietari, Albert Puigdemont, té unes exigències “òptimes”. “Hem fet un esforç perquè la gent estigui a gust durant la visita. Hem portat a terme un projecte d’activitats que ha significat fer unes inversions i tenir bones instal·lacions que permetin una qualitat diferenciada”, assegura Puigdemont. 
Arxivat a