La cinquena edició de l’Olotx2 bat rècords d’impacte econòmic

La campanya deixa 455.895 euros a la comarca | Els visitants de les comarques de Barcelona superen els garrotxins que participen a la campanya | S’han servit gairebé 11.000 àpats en tot el cap de setmana

Desenes de comerços es van adherir a la campanya
Desenes de comerços es van adherir a la campanya | Martí Albesa
Pau Masó
22 de febrer del 2017
Actualitzat a les 12:25h
La nova edició de l’Olotx2 que es va celebrar el cap de setmana del 17 al 19 de febrer ha superat totes les xifres de les darreres edicions. La cinquena edició és la que ha generat més impacte econòmic, s'han comptabilitzat més àpats servits i s'han reservat més estades en allotjaments de la comarca.

L'última edició d'ofertes 2x1 a la Garrotxa ha generat un impacte de 455.895 euros a la comarca, un augment del 5% respecte l’any passat. Això significa que per cada euro invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 14,25 euros als sectors participants.
 
Pel que fa als visitants, també s’han superat les xifres anteriors: enguany han augmentat els visitants des de Barcelona que ja superen els autòctons. El 51,2% dels participants a l’Olotx2 2017 provenien de les comarques barcelonines, mentre que els residents de la Garrotxa han estat el 27,5% del total. Els barcelonins han augmentat la seva presència a l’Olotx2 en més d’un 20% i els visitants de comarques veïnes com el Ripollès, el Gironès o l’Alt Empordà s’han mantingut.
 
En nombre d’estades als allotjaments de la comarca, enguany s’ha arribat a 1.056, un 19% més que el 2016 assolint una ocupació de més del 90% durant la nit del dissabte 18 de febrer. També destaca el número d’àpats que es van arribar a servir durant el cap de setmana: 10.773 àpats en tres dies. Significa un increment del 15% amb restaurants que van arribar a servir 800 àpats en tot el cap de setmana.
 
Un impacte econòmic més repartit que mai

Estanis Vayreda, regidor de Promoció Econòmica, mostra satisfacció per les dades obtingudes i assegura que demostren consolidació en tots els sectors: “És l’any en què l’impacte econòmic de l’Olotx2 ha estat més repartit entre tots els sectors”. Vayreda ha remarcat la bona acollida de les activitats turístiques que oferia l’edició “Plus” d’enguany i que ha servit per “convertir la campanya en un gran aparador i anunci de la comarca”. El regidor creu que els reptes per la propera edició passen per augmentar les activitats paral·leles com concerts, espectacles o activitats turístiques.
 
Les dades que mostren l’impacte econòmic de l’Olotx2 s'obtenen a través d’establiments, restaurants, l’Oficina de Turisme, enquestes a peu de carrer i una vintena de comptadors de persones que l’Ajuntament instal·la en diversos carrers de la ciutat. 
 

Estanis Vayreda, regidor de Promoció Econòmica d'Olot, a la presentació de les xifres de la cinquena edició de l'Olotx2 Foto: Pau Masó