Acord perquè la variant de les Preses tingui només un carril per sentit

La variant afectarà al mínim el territori i passarà pel marge dret del riu Fluvià | Es tracta d’un acord que permetrà impulsar un nou estudi informatiu

Pau Masó
02 de gener del 2017
Actualitzat a la 13:31h
La Generalitat de Catalunya i els alcaldes d’Olot, les Preses, i la Vall d’en Bas s’han posat d’acord en les línies bàsiques de la variant del municipi presenc. Es tractarà d’una infraestructura d’un sol carril que vol afectar al mínim el territori. En aquest sentit, discorrerà entre la sortida actual de Bracons de la C-37 i la futura variant d’Olot, amb un traçat que es situarà en tot moment pel marge dret del riu Fluvià.
 
Des del Departament de Territori i Sostenibilitat es detalla que el traçat de la variant tindrà tres parts. La sud, la part que enllaçarà els túnels de Bracons amb el poble de les Preses, tindrà dues connexions: una a l’àmbit de l’actual rotonda amb la C-63 i l’altra més propera al nucli de les Preses. La part central, que serà la de més importància, discorrerà per l’àrea que hi ha entre el poble i el riu Fluvià assegurant que tindrà un impacte mínim al territori. I finalment, la part nord, que connectarà amb la capital garrotxina. Aquesta serà pròxima a la via verda de la Ruta del Carrilet i enllaçarà amb el túnel de la serra de la Pinya.
 

La variant tindrà una part central situada entre el poble i el riu Fluvià Foto: Departament de Territori i Sostenibilitat


L’entesa entre les administracions permet engegar un nou estudi informatiu que permetrà desenvolupar tècnicament la solució acordada. Així doncs, es podrà acabar de tancar una obra que ha de permetre connectar amb el túnel de Bracons, donar continuïtat a la C-37 que uneix la Garrotxa amb Osona i completar l'eix Vic-Olot-Figueres però també fins a Girona a través de la C-66.
 
“És un pas important”
 
L'Ajuntament de les Preses valora aquest acord com a un "pas important" ja que representa seguir endavant amb una obra que havia quedat encallada des de feia uns anys i que des de la passada primavera es va poder reprendre amb un "acord de mínims" entre els tres municipis afectats. L'alcalde del municipi, Pere Vila, ha destacat que s'està "treballant intensament per tenir un traçat definitiu d'una vegada per totes" però també ha recordat que el país viu un moment "polític i econòmic delicat" que fa impossible poder dir quan podrien començar les obres.
 
Les rotondes, aturades

 
Pel que fa al projecte de construcció de rotondes per millorar el trànsit a la travessa de la C-152 al seu pas pel municipi mentre la variant no sigui una realitat, l'alcalde ha admès que ha quedat aturat. Un dels motius, segons ha dit, ha estat l'oposició d'alguns veïns –es van recollir més de 600 signatures en contra- que no veien clara aquesta obra i que, "per desconeixement", temien que substituís la reivindicada variant. 
Arxivat a