variant de les preses

La Generalitat descarta una variant de Les Preses soterrada

Els alcaldes d'Olot, Vall d'en Bas i Les Preses acorden una variant d'un sol carril per sentit de circulació | Els tres ajuntaments treballaran conjuntament amb el govern per enllestir el traçat abans de finals d'any

per Andreu Oliveras, Les Preses | 2 de maig de 2016 a les 12:27 |
Signatura de l'acord respecte la variant | Martí Albesa
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de maig de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Acord entre els alcaldes de Les Preses, la Vall d'en Bas i Olot sobre com ha de ser la variant de Les Preses. Els tres ajuntaments consensuen una carretera d'un sol sentit de circulació. Una decisió que l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, accepta a contracor: "Jo hauria preferit que la variant de Les Preses fos desdoblada, però no m'importa renunciar-hi si el territori s'hi ha de sentir més còmode". 

Així mateix demanen mantenir les actuals restriccions del pas de camions, fent que només hi puguin circular aquells que tenen com a origen o destí la Garrotxa o Osona i també que la via sigui el màxim respectuosa possible amb els valors naturals i pasiatgístics de la Garrotxa


"Hem coincidit tots que aquesta infrastructura és de màxima prioritat, que cal enllaçar la C-37 de Bracons fins més enllà d'Olot", subratlla l'alcalde de Les Preses, Pere Vila. L'acord preveu unir el projecte de la variant de Les Preses amb el de la variant d'Olot, de tal manera que les dues obres s'acabin al mateix temps i es posin en funcionament alhora.

Dibuixar el traçat abans de finals d'any


A partir d'ara, una comissió conjunta entre els tècnics dels tres ajuntaments afectats i els de la Generalitat dibuixaran el traçat, que volen fer-lo públic a finals d'aquest 2016. Tot i així, el secretari d'Infrastructures i Mobilitat del govern, Ricard Font, deixa entreveure que la variant anirà en superfície: "Des del punt de vista de la Generalitat descartem soterraments, estaríem parlant d'uns pressupostos de l'obra que la farien impossible". 

El tram d'Olot ja té el projecte fet i tots els estudis d'impacte aprovats, deixant-ho tot a punt per començar les obres quan hi hagi diners. L'acord també demana a la generalitat que reservi una partida dels propers pressupostos per a la construcció de la carretera. Els alcaldes també reclamen al Ministeri de Foment que respongui "amb la màxima celeritat possible" les al·legacions presentades a l'estudi informatiu de la part estatal de la variant d'Olot.

 

Presentació de l'acord a la premsa. Foto: Martí Albesa


L'alcalde de la Vall d'en Bas, Lluís Amat, destaca haver arribat a un acord, tot i les discrepàncies dins el territori i assegura que la carretera "no podrà quedar-se aturada per falta de consens". El govern concep les variants d'Olot i Les Preses com tot un corredor que va des de Bracons fins passat Banyoles i ho vincula també amb el desdoblament de la C-66 entre Besalú i Banyoles.

 

Participació