Òmnium engega una campanya per explicar que «votar és normal»

L'entitat posa en marxa una estratègia per defensar la normalitat que suposa el dret a decidir

Quico Sallés
21 d'octubre del 2013
Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural, durant la presentació de la campanya. Foto: Q.S/ND

"És normal que un país gestioni els seus recursos", "És normal portar-te bé amb els teus veïns", "És normal que un país decideixi la seva educació" o bé "És normal voler un país normal". Aquests són alguns dels eslògans de la campanya "Un país normal" que aquest matí ha presentat Òmnium Cultural, a la seva seu nacional, dirigida als indecisos per tal "d'apuntalar" el dret a decidir.
 
La campanya, que impulsa Òmnium i que espera que altres entitats s'afegeixin, busca fer arribar "al màxim nombre de persones els arguments per l'estat propi". L'estratègia passa per accions generals com insercions publicitàries a accions més concretes com embustiades de l'argumentari sobiranista. La imatge de la campanya, molt propera a una estètica còmoda i senzilla, posa èmfasi en el dret a decidir i la normalitat que suposa "votar" i, sobretot, votar el futur polític del país.
 
Des d'Òmnium veuen també amb normalitat que durant actes de la campanya es practiqui el "bilingüisme passiu" o s'utilitzi el castellà en algun acte o explicacions. La campanya no preveu cap gran acte, durarà un any des d'aquest mes d'octubre i tindrà "prou versatilitat" per anar-se adaptant al ritme dels esdeveniments polítics i socials que marquin el procés sobiranista.