Turisme Garrotxa es promociona amb la visita d'influents en el 2.0

Redacció
26 de setembre del 2012
576_1348673391RUCS2.JPEG
576_1348673391RUCS2.JPEG

Ahir i avui, 8 blocaires internacionals de viatges coneixen la comarca a partir de les diferents visites, activitats i esdeveniments coordinats per Turisme Garrotxa. El sopar dalt d’un volcà, un pícnic enmig de la Fageda i la participació en l’elaboració de productes locals són alguns exemples de les experiències que han viscut a la Garrotxa aquests creadors i escriptors de continguts a les xarxes socials -dels més influents del món- que des d’aquest divendres estan a les comarques gironines convidats pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Després de participar en el primer congrés de blocaires de viatges a l'Estat Espanyol «TBEX Europe Costa Brava 2012», ara inicien diferents viatges per la demarcació.

Amb l’estada de 8 d’aquests blocaires, la Garrotxa entra a formar part d’aquesta campanya de promoció en l’àmbit de turisme 2.0, la més important que s’ha fet fins al moment a comarques gironines. “Avui en dia actuacions a la xarxa són molt importants perquè no només són les 8 persones que ens venen a visitar sinó que es tracta de l’impacte que genera aquestes explicacions que ells fan a través de la xarxa” ha explicat el president de Turisme Garrotxa, Eduard Llorà. Llorà ha afegit que “cada vegada més la gent el que busca és conèixer experiències a través d’altres persones que les hagin viscut. Aquests blocaires que són seguits per milers i milers de persones tenen molta influència i, per tant, aquesta actuació ja està tenint una repercussió molt gran a nivell de xarxes”.

Amb l’etiqueta #garrotxa, es preveu que la comarca tingui una àmplia repercussió a les xarxes socials gràcies a l’activitat d’aquests generadors de continguts. Entre ells, destaca el canadenc @TheplanetD amb més de 36.470 seguidors al Twitter, el nordamericà @earthxplorer amb 107.798 seguidors a més de Marta Carnero que, a través de la @GuiaRepsol té 13.832 seguidors.

La tendència, en augment, de tenir en compte les opinions recollides en blocs, fòrums i xarxes socials a l’hora d’escollir un destí fa que cada vegada es destinin més esforços i recursos a l’organització d’accions d’aquestes característiques. Tot i que fins al moment ja s’havien impulsat visites de blocaires a la Garrotxa, en aquesta ocasió i amb motiu del TBEX, s’estan superant totes les previsions fetes inicialment. A l’espera dels resultats d’aquests dos dies de visita per la Garrotxa, els participants al Congrés de blocaires ja han convertit les comarques gironines en la tendència del moment a les xarxes socials a través de les etiquetes #TBEX #InCostaBrava #inpyreenes. Des de l’inici del congrés s’han generat més de 80 milions d’impactes a les xarxes socials.