Ajuntaments i Oficina del Consum s'uneixen per ser més eficients

A partir d'ara, els garrotxins ja poden dirigir-se directament al seu Ajuntament per consultes relaciones amb temes de Consum

Redacció
26 de setembre del 2012

Amb l'objectiu d'optimitzar els resultats de l’Oficina de Consum de la Garrotxa, les responsables d’aquest servei han començat a treballar de manera conjunta amb tots els ajuntaments de la comarca.

A partir d'ara, els consumidors garrotxins ja poden dirigir-se al seu Ajuntament per qüestions relacionades amb temes de consum. L'experiència va començar el mes de maig amb una sessió informativa que va tenir lloc al Consell Comarcal de la Garrotxa. En aquesta primera sessió, des de l’Oficina de Consum es va compartir amb els representants dels ajuntaments la informació i la casuística més rellevant dels temes de consum i es va proposar, amb molt bona acceptació, la constitució d’un grup Consum a la Garrotxa.

A partir d'aquesta trobada i de la creació del grup comarcal (format per representants de tots els municipis, de la Policia Municipal d'Olot, dels Mossos d'Esquadra i de l'Oficina de Consum de la Garrotxa) s'ha aconseguit compartir informació sobre aspectes rellevants en temes de consum, de manera ràpida i simultània, facilitant i millorant el servei per tal d’arribar amb més facilitat a tots els consumidors comarcals. Així, per exemple, quan en un municipi es detecta una pràctica abusiva o una incidència de consum des de l’Oficina Comarcal es fa arribar l’avís a tots els membres del grup de Consum perquè alertin els ciutadans del seu municipi, juntament amb informació dels aspectes a tenir en compte per evitar-ho i/o donar-hi resposta. 

Amb aquesta eina, doncs, es pretén evitar i solucionar reclamacions derivades d'enganys, males pràctiques comercials, conflictes amb el subministraments bàsics..., ja que s'intenta fer arribar la informació sobre totes aquestes qüestions abans i/o simultàniament a les visites de comercials, butlletes publicitàries...