El Govern inclou l'eix Vic-Olot a la xarxa bàsica de carreteres

Redacció
05 de juliol del 2012
Entrada a l'eix Vic-Olot des de Torelló.
Entrada a l'eix Vic-Olot des de Torelló. | Laura Busquets


El Govern de la Generalitat ha acordat determinar com a part de la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya la totalitat de l’itinerari de Vic a Olot pel pel túnel de Bracons format per la C-37 entre la connexió amb l’Eix Transversal (C-25) i l’Eix Pirinenc (A-26). Així, s’adequa la classificació del tram entre Vic i Sant Esteve d’en Bas, adscrit fins ara a la xarxa comarcal, a la funcionalitat que està desenvolupant de suport al trànsit intern de llarga distància.

L’abril  de 2009 va entrar en servei el tram entre Torelló i la Vall d’en Bas que donava continuïtat al que ja funcionava des del 2002 entre Manlleu i Torelló. Les característiques tècniques de la carretera construïda fins a Sant Esteve d’en Bas corresponen a una via preferent, amb control d’accessos i enllaços a diferent nivell. Amb aquestes mateixes característiques, s’estan plantejant  les variants de les Preses i d’Olot que han de donar continuïtat a la C-37 fins l’A-26.
 
Així mateix, el temps transcorregut des de l’entrada en funcionament del tram entre Torelló i la Vall d’en Bas per Bracons, l’abril de 2009, ha posat de relleu que la funcionalitat real de l’eix Vic-Olot és la de servir de suport al trànsit intern de llarga distància, així com  constituir una via que uneix dos capitals comarcals d’importància. En aquest sentit, l’itinerari pel túnel de Bracons, per als moviments de comunicació comarcal entre Vic i Olot, és preferible a altres possibilitats com ara la de Ripoll per la C-17 i C-26, la de Roda de Ter i Rupit per la C-153, o la de Santa Coloma de Farners per la C-25 i C-63.
 
Amb tot, el Pla d’Infraestructures del Transport aprovat el juliol de 2006 classificava aquest eix funcionalment com a xarxa comarcal entre Vic i Sant Esteve d’en Bas i la resta fins a Olot com a xarxa bàsica. Així, el Govern ha determinat adaptar la classificació d’aquest tram a la funcionalitat que efectivament s’ha posat de manifest i definir la totalitat de l’itinerari de Vic a Olot format per la carretera C-37, entre la connexió amb l’Eix transversal (C-25) i l’eix Pirinenc (A-26) pel túnel de Bracons, com a xarxa bàsica.