ICV titlla el projecte de la Variant d'Olot del «passat»

Els ecosocialistes donen raons per la seva oposició a una via de quatre carrils

per LaGarrotxa.info , 27 de gener de 2012 a les 15:04 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de gener de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Olotbatega, ICV-EUiA d'Olot mostren la seva oposició a la variant d'Olot projectada i acceptada en la declaració d'Impacte ambiental aprovada aquesta setmana.

"Tindrem una Variant del passat.


A Olot li cal una variant, d’això no n’hi ha cap dubte, no obstant volem alertar que a banda de solucionar els problemes de mobilitat del vial Sant Jordi, no serà la solució a tot us seguit de punts calents que creiem que no es visualitzen a mitjà termini tinguent el compte el model de viarant que el nou consitori vol implementar. Nosaltres pensem que en ple segle XXI plantejar una variant de quatre carrils en format d’autovia és inacceptable per més que culturalment se’ns hagi venut que és progrés i per justificar-ho donem 5 bones raons:

El cost econòmic – s’ha vist que apostar pel totxo i les infraestructures com a eix vertebrador només ens porta cap a crisis profundes, cal saber racionalitzar les infraestructures a les dimensions que toca.

L’impacte en el territori – El Pla de Dalt té de les millors terres de conreu de la Garrotxa i està dins el Parc Natural, cal minimitzar l’impacte de les infraestructures, si no ho fem dins un Parc, on ho farem?
Un futur amb la mobilitat diferent – El futur serà diferent respecte a mobilitat, s’utilitzarà més el transport públic, el anar a peu o amb bici. Les mercaderies es desplaçaran amb tren, ja hi ha països que hi aposten i només és qüestió de temps que veiem les carreteres més buides de camions i cotxes i els trens més plens.

Dos carrils és suficient – No cal una autovia de quatre carrils pel trànsit que hi ha i hi haurà, amb dos carrils n’és més que suficient i l’impacte serà molt menor. Olot no és terra de pas de camions i tampoc és un progrés que ho sigui en un futur.
Fem una ciutat moderna que miri a Europa – El fer infraestructures infrautilitzades és senyal d’una societat poc seriosa i que es deixa mal governar, cal aprendre del que no s’ha fet bé per no tornar a repetir-ho: Aeroport d’Alguaida, aeroport de Castelló, el tren d’alta velocitat de Conca, l’eix Vic – Olot.

Per més infraestructures sobredimensionades que fem no millorarem els nostres indicador socioeconòmics, només malgastarem el nostre
patrimoni ambiental i uns quants diners públics. "

 

Participació