Atreure blocaires d'èxit com a eina de promoció turística

Deu "bloggers" de prestigi internacional passaran per la Garrotxa en una iniciativa del Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona

ElRipollés.info
20 de setembre del 2011
Els blocaires coneixeran Vall de Núria a cavall.
Els blocaires coneixeran Vall de Núria a cavall. | travelphotos
Els blocaires coneixeran Vall de Núria a cavall. Foto: travelphotos

Si les formes de comunicar canvien també ho fan les de promoció turística. N'és una mostra la iniciativa del Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu Girona que ha convidat una desena dels blocaires de més prestigi en el camp dels viatges per tal que visitin –i ho relatin als seus blocs i a les respectives comptes de xarxes socials- les comarques del Pirineu Oriental.

La iniciativa, que se celebrarà del 26 de setembre al 3 d'octubre, pretén repetir l'èxit de la realitzada el passat maig a la Costa Brava en el qual es van generar un total de 13 milions de piulades (comptant totes les impressions als seguidors dels blocaires). L'objectiu és aprofitar la influència d'aquests creadors d'opinió a través de les xarxes socials per donar a conèixer els productes i serveis turístics de comarques com el Ripollès, la Cerdanya i la Garrotxa. En aquest sentit, la trobada de blocaires de la Costa Brava va aconseguir situar l'etiqueta entre els anomenats trendic topics mundials (temes més comentats) en l'àmbit dels viatges.

En el viatge al Pirineu gironí, que els durà entre altres punts a Vall de Núria a cavall i a caçar bolets a la nostra comarca, hi participarà Pau Steel, blocaire de referència en senderisme, i que té més de 177.000 seguidors a Twitter. Kathryn Marie Halverson, editora de la revista de viatges National Geographic, i Nelly Huang, col·laboradora de la guia Lonely Planet, són dues de les “estrelles” convidades. Fora del Ripollès també visitaran la Cerdanya en avioneta, la zona volcànica de la Garrotxa o conèixer tradicions com les sardanes.

La trobada de blocaires es pot seguir a l'instant a Twitter amb l'etiqueta #InPyrenees que, una setmana abans del seu inici, ja registra una important activitat.