Camprodon estrena una guia turística amb intel·ligència artificial per fomentar el turisme

Els impulsors remarquen que és una eina de promoció de l'economia local per donar a conèixer restaurants, botigues i el comerç de proximitat

Un mòbil amb la guia turística i el pont romànic de fons
Un mòbil amb la guia turística i el pont romànic de fons | Lourdes Casademont
Redacció
28 de març del 2024
Actualitzat el 12 d'abril a les 16:55h

Tenir informació personalitzada i al moment sobre Camprodon. Això és el que ofereix Guest Assistant, una guia turística que utilitza la intel·ligència artificial amb l'objectiu de "millorar l'experiència" del visitant. L'han dissenyada dues empreses -New Ideas & Solutions i Tridenia- i ja s'ha posat en marxa aquesta Setmana Santa en fase de prova. La idea és replicar-ho a altres indrets a partir de l'estiu. 

Aquesta guia turística alimentada amb la tecnologia IA vol ser la solució a aquells visitants que no troben la informació que els fa falta, entre altres coses, perquè l'oficina de turisme està tancada en aquell moment. "Hi ha molts llocs web amb informació, però no està ordenat de manera intel·ligent; aquesta guia és un motor capaç de buscar de diferents llocs la informació que necessita i en l'idioma que ho ha demanat", explica Joan Corbella (New Ideas & Solutions), un dels impulsors juntament amb Jordi Puig (Tridenia). S'ha començat amb català, castellà, anglès i francès i la idea és anar-ne incorporant de nous més endavant.

El que ha de fer el visitant és capturar el codi QR amb el mòbil, omplir unes dades com ara lloc de procedència i número de telèfon i tot seguit se li obrirà al canal de WhatsApp amb forma de xat amb el missatge Benvingut al servei Camprodon Turisme'. "Respon tot allò que li pot passar pel cap al visitant, des d'informació turística, històrica o patrimonial i el sistema li contesta de manera amigable, detalla Corbella.

Els impulsors remarquen que també és una eina de promoció de l'economia local per donar a conèixer restaurants, botigues i tot el comerç de proximitat. La informació apareix en ordre aleatori i diferent a cada recerca per donar les mateixes oportunitats a tothom. "A Internet trobem primer qui més paga i, per tant, sempre trobem informació interessada; el nostre motor no es comporta d'aquesta manera, sinó que de forma aleatòria et presenta tothom que participa activament a la vila", detalla. Des del seu punt de vista, aquesta tendència és la que s'ha de potenciar per garantir la viabilitat de negocis més petits enfront de grans corporacions.