​Arriba el Ral·li de la Llana amb rècord d'inscrits

113 pilots disputaran la cursa que passarà, majoritàriament pel Ripollès

Imatge d'arxiu del ral·li de la Llana
Imatge d'arxiu del ral·li de la Llana | Motor Club Sabadell
Redacció
16 de setembre del 2022
Actualitzat a les 10:51h
La XXIII edició del Ral·li de la Llana Ripollès-Trofeu Autosi, que organitza el Motor Club Sabadell i que es disputarà aquest dissabte 17 de setembre a Ripoll, tindrà una participació rècord. Comptarà amb un total de 113 vehicles inscrits, entre els quals hi ha pilots francesos i els millors especialistes en regularitat del nostre país.

Segons Eduard Forés, vicepresident de l'entitat i màxim responsable de la prova, aquest any el ral·li és "més compacte i dinàmic, ja que només té tres seccions i en un temps previst d'unes deu hores es podran recórrer els 320 km que té la prova i els 105 km cronometrats en set trams especials que inclou". Forés preveu que, malgrat que en aquesta edició no hi ha cap equip oficial participant com l'any passat, l'afluència de públic tornarà a ser molt important. Per a ell, la màxima concentració de públic pot produir-se a la zona de Puigcercós, en l'àrea dels trams d'Alpens i Borredà, perquè els aficionats podran veure passar els participants tres vegades sense moure's del mateix lloc.
 

Mapa del recorregut del ral·li Foto: Motor Sabadell


La prova és puntuable amb coeficient 6 per al Campionat de Catalunya de ral·lis de velocitat i regularitat i les copes Pirelli i Michelín, i també està inscrita en el calendari de la Federació Espanyola d'Automovilisme (RFEDA).

Serà la primera vegada que la direcció de La Llana recaurà en Anna Cazorla, especialista del món de la competició automobilista formada al Circuit de Catalunya i que s'ha incorporat al capdavant de la direcció esportiva.

Preocupació pel futur dels ral·lis
Una de les qüestions que més preocupen als organitzadors del ral·li són les reiterades males actuacions d'alguns pilots i equips que poden posar en perill no només la Llana sinó també els ral·lis en general. En aquest sentit, Eduard Fores considera que "la inconsciència d'alguns equips que han recorregut amb l'afany de prendre notes algun dels trams abans d'hora podria arribar a posar en perill la continuïtat del ral·li en el futur.Aquesta mala pràctica és una clara falta d'esportivitat que pot provocar situacions de perill amb els altres vehicles que també hi circulen i crear una percepció perjudicial del que és un ral·li perfectament organitzat com és el nostre".

Fores és contundent en aquesta qüestió: "Els pilots haurien de ser conscients que amb aquestes actuacions sense control assumeixen riscos innecessaris i que perjudiquen greument l'esport del motor, en aquest cas la competició, que sempre necessita la complicitat del territori per poder-se dur a terme. És molt frustrant veure com la feina de tot un any se'n pot anar en orris per comportaments totalment injustificables".