05
de març
del
2022
Actualitzat
el
09
de març
a les
12:57h
Trànsit fa temps que té a punt l'arquitectura per posar en marxa els radars de la C-17 al tram que connecta Osona amb el Vallès Oriental, però el context global de manca de components ho ha evitat. El director general, Ramon Lamiel, ha assegurat aquest dimarts que preveuen fer-ho aquest any.
D'aquesta manera, hi haurà dos nous radars: un de tram entre Aiguafreda i la Leiro -en ambdós sentits- i un de fix, que hi és però encara no funciona, situat a l'entrada del túnel del Figaró -en sentit sud-. El fix de Sant Martí de Centelles desapareixerà.
Pel que fa al del Pinós, en sentit nord, Trànsit preveu mantenir-lo. Lamiel també ha explicat que la mesura de circular a 80 per aquest tram, molt criticada pels usuaris i imposada per Territori, ja els és favorable per minimitzar els accidents.
Ramon Lamiel ha explicat que la col·locació dels radars es revisa tot sovint perquè siguin d'"utilitat", en el sentit que redueixin accidents. "No tenim cap interès a posar multes", ha assenyalat. "Si no redueixen la sinistralitat no ens interessen", ha afegit.
D'aquesta manera, hi haurà dos nous radars: un de tram entre Aiguafreda i la Leiro -en ambdós sentits- i un de fix, que hi és però encara no funciona, situat a l'entrada del túnel del Figaró -en sentit sud-. El fix de Sant Martí de Centelles desapareixerà.
Pel que fa al del Pinós, en sentit nord, Trànsit preveu mantenir-lo. Lamiel també ha explicat que la mesura de circular a 80 per aquest tram, molt criticada pels usuaris i imposada per Territori, ja els és favorable per minimitzar els accidents.
Ramon Lamiel ha explicat que la col·locació dels radars es revisa tot sovint perquè siguin d'"utilitat", en el sentit que redueixin accidents. "No tenim cap interès a posar multes", ha assenyalat. "Si no redueixen la sinistralitat no ens interessen", ha afegit.
El director general de Trànsit, Ramon Lamiel, durant la roda de premsa per presentar les xifres de sinistralitat a la Catalunya Central. Foto: ACN.