Adif destina 55,6 milions d'euros per desdoblar l'R3 entre Parets i la Garriga

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana aprova tres adjudicacions de contractes per a actuacions de desenvolupament ferroviari a la demarcació de Barcelona

Parets del Vallès.
Parets del Vallès. | Paula Roque
Redacció
27 de gener del 2022
Actualitzat a les 11:21h
Històrica inversió en una de les infraestructures més delicades de Catalunya. Adif ha aprovat una partida de 55,6 milions d'euros per desdoblar la línia R3 de Rodalies entre els municipis de Parets del Vallès i la Garriga.  

Ho ha aprovat el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través del Consell d'Administració d'Adif. En total, s'ha donat llum verda a tres adjudicacions de contractes per a actuacions de desenvolupament ferroviari a la demarcació de Barcelona per un valor global de 72,4 milions d'euros.

A més del tram de l'R3 també es destinaran 10,3 milions per a les obres d'adaptació a l'ample internacional del Centre Logístic de Barcelona-Can Tunis i 6,5 milions d'euros a la modernització del sistema d'electrificació del tram que uneix L'Arboç i Castellbisbal.

A la R-3, entre Parets del Vallès i la Garriga, el desdoblament permetrà potenciar el servei de Rodalies, incrementar el servei entre Barcelona i La Garriga, absorbir un major nombre de circulacions i reduir els temps de viatge El termini d'execució previst per a aquesta actuació, finançada amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, és de 25 mesos.

Com es durà a terme? Quines estacions afectarà?
El desdoblament de la via es durà a terme en un tram de 17,1 km, que passa pels termes municipals de Parets del Vallès, Montmeló, Granollers, Canovelles, Les Franqueses del Vallès i La Garriga. Entre les actuacions destaca la rectificació del traçat per a l'execució d'una nova plataforma paral·lela a l'actual, sobre la que es muntarà la nova via. Pel que fa a estructures, s'executaran 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferiors, així com 5.304,95 metres de murs.

De manera paral·lela, es realitzaran nous drenatges transversals i obres civils de cunetes i col·lectors. Respecte al sistema d'electrificació, s'executaran noves fonamentacions, el muntatge de pals de catenària, l'estesa de 25.110 metres de fil de contacte i la instal·lació d'altres elements associats per a electrificar la nova via.