mobilitat

La parada de TEISA a Barcelona es traslladarà a un altre indret

S'ha previst fer-ho el primer trimestre de 2021, per bé que no se sap encara on se situaria la nova terminal

per Xavier Borràs , Olot, 27 de novembre de 2020 a les 08:46 |
La parada de la Teisa al xamfrà de Pau Claris amb Consell de Cent | @AlexHinojo/@Wikipedia.
L'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han acordat el trasllat de gairebé totes les parades d'autobusos supramunicipals que actualment hi ha a la capital catalana. Aquesta mesura també afectarà la parada de la TEISA que hi ha al xamfrà del carrer de Pau Claris amb Consell de Cent i que opera les línies Barcelona-Camprodon i Barcelona-Olot, en aquest darrer cas pel túnel de Bracons, per Amer o per Banyoles.

El trasllat d'aquesta parada començaria el primer trimestre de 2021, per bé que no se sap, a hores d'ara, on se situaria la nova terminal, ja que tant podria ser a l'Estació del Nord com a l'Estació de Sants. Des del Ripollès els busos de la TEISA tenen parada a l'estació de la Sagrera, la Meridiana i el carrer de Pau Claris, on finalitzen el recorregut. De pujada, però, només tenen parada al xamfrà de l'Eixample ja esmentat.


Una de les raons adduïdes des de l'Ajuntament de Barcelona és la prevista remodelació de l'Eixample, ja que es vol convertir els nexes d'unió de molts carrers i xamfrans d'aquesta àrea en petites places, un disseny urbà que s'allunya de l'origen del Pla Cerdà –segons els col·lectius que s'hi oposen– i que causa forta polèmica a la ciutat.

També, s'afectarien les parades de busos que hi ha a la ronda Universitat, amb les línies de Lleida, Berga i Puigcerdà, Olesa-Manresa, Castelldefels-Port Ginesta, Maresme no exprés i Garraf. Les administracions encara no han detallat on es traslladarà cada línia però està previst que algunes ho facin a altres estacions de la ciutat, com l'estació del Nord, Fabra i Puig i Sants.


"La reordenació pretén millorar l’eficiència de les línies, oferir una millor experiència de viatge als usuaris i alhora minimitzar la pressió de l’estacionament i parada d’autobusos en els àmbits centrals de la ciutat", asseguren des de l'Ajuntament.

Amb l’acord de reordenació a la ronda de la Universitat només hi restaran 4 línies, que es traslladaran de manera provisional a plaça Catalunya i plaça Universitat mentre s’executin les obres de transformació de la ronda. Són les de Maresme exprés i Castelldefels.


El canvi arriba després d'anys de queixes dels veïns de la Ronda Universitat pels efectes negatius del trànsit de vehicles per aquesta via. A banda de retirar parades de línies supramunicipals, l'Ajuntament ja ha presentat un pla urbanístic per ampliar les voreres i reduir els carrils de circulació.

A banda de la intervenció a la ronda de la Universitat i al carrer de Pau Claris, la Generalitat de Catalunya també han acordat el trasllat de les parades terminals de cinc línies més, situades a punts cèntrics de la ciutat on es generava també un impacte sobre l’entorn. Es tracta de les línies d'Amposta, Tortosa i Batea, Salou, Reus, Cambrils i Tarragona i Vic.

 

Participació