mobilitat

Els usuaris de l'R3 denuncien que es facin tercers carrils a la C-17 però no es recuperin freqüències de tren

Perquè no ens fotin el tren creu que el Govern aposta més pel transport privat que pel públic

per Redacció, 12 de novembre de 2020 a les 12:13 |
Obres del tercer carril de la C-17 a Parets | VOTV
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La plataforma Perquè no ens fotin el tren ha sortit al pas de les novetats en la construcció dels tercers carrils de la C-17 que va anunciar la setmana passada el conseller Damià Calvet. En un comunicat, el grup ha demanat al Govern i al Departament de Territori i Sostenibilitat que rectifiquin i es tornin a posar en circulació els sis trens que es van eliminar a començaments de setembre entre Granollers i L’Hospitalet de Llobregat: "És inacceptable que, tal com anunciava aquesta setmana el conseller Calvet, es construeixi un tercer carril a la C-17 en els dos sentits a l’alçada de Parets i alhora s’hagin eliminat sis trens de l’R3 que cobrien aquest mateix tram".

La plataforma insisteix que cal disposar d'una oferta àmplia de transport públic, i més amb les diverses actuacions desplegades pel que fa al medi ambient, com l’aplicació de la Zona de Baixes Emissions a Barcelona i el Pla d’actuació de qualitat atmosfèrica desplegat pel propi Departament de Territori i Sostenibilitat, però també per la incidència de la pandèmia del coronavirus.


El grup també acusa el departament de mentir: "És inacceptable que menteixi i vulgui confrontar els usuaris del nord i del sud de la línia. Abans de la pandèmia, el semidirecte Ripoll-Vic-Barcelona circulava amb normalitat alhora que circulaven els altres sis trens que es van eliminar. La circulació d’aquest tren, doncs, no impedeix de cap de les maneres la circulació dels altres", destaquen.

Finalment declaren que, segons ells, l’ampliació de la C-17 demostra que el Govern "vol resoldre la necessitat de desplaçament de la gent (i les mercaderies) de les nostres comarques amb el transport privat i no pas amb una aposta decidida pel transport públic".


 

Participació