Territori adjudica per 1,4 milions allargar la via ciclista del Ter fins a Sant Pau

El projecte global, de 26 km, permetrà unir la Ruta del Ferro amb Setcases

Visita d'obres a la ruta ciclista del Ter
Visita d'obres a la ruta ciclista del Ter | Territori i Sostenibilitat
Redacció
29 de juliol del 2020
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,4 milions d'euros l'allargament de la via ciclista del Ter fins a Sant Pau de Segúries. Concretament, es tracta d'un tram de 2,6 quilòmetres entre el pont de Perella i el poble de Sant Pau. Forma part d'un projecte molt més global de 26 km per unir la Ruta del Ferro amb Setcases passant per Camprodon.

Actualment ja estan executats i en servei els trams: Camprodon-Llanars i Sant Joan de les Abadesses-camí del Pont del Reixac. Aquests trams sumen quatre quilòmetres de longitud i una inversió d’1,2 milions d'euros.

Territori ha adjudicat ara les obres d’un nou tram, entre el pont Perella i Sant Pau de Segúries de 2,6 quilòmetres. Els treballs començaran el setembre vinent. El tram discorre paral·lel al marge esquerre del Ter fins a la carretera C-38, on el traçat segueix paral·lel a la carretera fins a Sant Pau de Segúries. Es tracta d’un tram de nova execució prioritari per garantir la continuïtat de la ruta.

Així, un cop complet, i aprofitant un tram de camí existent entre el pont del Reixac i el pont de Perella, es podrà connectar Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries.
Durant el 2021, s’impulsaran les actuacions que permetin, de manera prioritària, garantir una continuïtat de la via ciclista del Ter per vies pedalables de Sant Joan de les Abadesses fins a Vilallonga de Ter. Aquestes actuacions són: el tram del pont del Reixac - les Planes del Grau; el tram Sant Pau de Segúries (rec Rovira) - la Ral - càmping Vall de Camprodon; el tram des del pont de les Rocasses (C-38) fins a l’entrada sud de Camprodon; i el tram Llanars – Vilallonga de Ter.

Respecte del tram Vilallonga de Ter-Setcases, també s’avançarà en la redacció i definició de l’actuació. Es finalitzarà la redacció de l’estudi complementari actual, per garantir la compatibilitat hidràulica amb el marges fluvials del riu Ter i valorar la millor alternativa de pas, i impulsar la redacció del projecte constructiu.