Clàudia Tremps clou amb èxit el seu repte: una volta de 170 km en tres dies i en solitari pel Ripollès

La corredora d'ultra trail d'Ogassa creu que la ruta pot esdevenir un atractiu turístic

Redacció
01 de juliol del 2020
Actualitzat a les 16:54h
Clàudia Tremps, en una de les etapes
Clàudia Tremps, en una de les etapes | @claudiaendurance
La corredora d'ultratrails ogassenca Clàudia Tremps ha aconseguit finalitzar el seu repte amb èxit: fer una volta de 170 km al voltant del Ripollès en tres dies i en solitari.

Clàudia Tremps va explicar fa uns dies que la idea de fer el repte va sorgir durant el confinament, arran de les seves “ganes de poder anar a la muntanya”. A base d’entrenar-se dins dels límits que permetien les primeres fases del desconfinament, va adonar-se que li faltava conèixer millor la comarca. Això i el fet de coincidir en una bona època tenint en compte el seu calendari, la va empènyer a dissenyar el repte.

L’itinerari que l'ha portada a fer la volta al perímetre del Ripollès ha quedat registrat i Tremps considera que podria ser un atractiu turístic més per a la comarca com són el Cavalls del vent, al Berguedà, o Carros de Foc, al Parc nacional d’Aigües Tortes i estany de Sant Maurici. Aquesta ruta, feta “amb calma”, creu que es podria fer al llarg d’una setmana.

El repte que es proposa assolir Clàudia Tremps ha estat de semi-autosuficiència, ja que hi havia molt punts on no s’arriba amb vehicles i li calgut portar més pes per tal de garantir-se menjar i beure entre els punts d’avituallament que li han habilitat el seu equip. També ha disposat d’una furgoneta on dormir les dues nits.

L’experiència va començar el 26 de juny a Ogassa i va finalitzar el 28 a Sant Joan de les Abadesses. Tot el recorregut suma 10.000 metres de desnivell positiu i 20.000 metres de desnivell acumulat, desglossats en tres etapes d’uns seixanta quilòmetres cadascuna.  De tota aquesta experiència també se’n farà un reportatge.

LES ETAPES

ETAPA 1 – 26 DE JUNY: OGASSA – COSTABONA

Sortida a primera hora del matí des d’Ogassa en direcció a Sant Joan de les Abadesses per la Ruta del ferro. Enllaç amb la via verda que va fins a la Colònia Llaudet i continua cap a Sant Pau de Segúries passant pel Puig sa creu, buscant el límit amb la Garrotxa, al Puig d’ou. Continua dins del terme municipal de Camprodon, cap a Salarça i Beget. Un cop allà, comença a seguir el límit amb el Vallespir tot passant pel Comanegra tot carenejant fins arribar al Costabona.

ETAPA 2 – 27 DE JUNY: COSTABONA  – MONTGRONY

Sortida a primera hora per fer el cim del Costabona. Després, seguint les carenes, continua cap a Vallter, Núria i el Puigmal, el cim més alt de la comarca, amb 2.913 m d’altitud. Tot seguit, avança cap a la collada de Toses per després baixar al poble de Toses. Des d’allà enfila el Costa Pubilla per travessar cap a Montgrony.

ETAPA 3 – 28 DE JUNY: MONTGRONY – SANT JOAN DE LES ABADESSES

Sortida des de Montgrony, baixa cap a Gombrèn. Des d’allà travessa cap al terme municipal de les Llosses per seguir fins cap al Remei de Ripoll i Ripoll. Des de la capital, l’etapa continua cap a Vallfogona de Ripollès i el castell de Milany, al límit amb Osona, i des d’allà torna cap a Sant Joan de les Abadesses.