Clàudia Tremps farà una volta de 170 km en tres dies i en solitari pel Ripollès

El nou repte de la corredora d'ultra trail d'Ogassa ha sorgit del confinament i pretén esdevenir un atractiu turístic

Redacció
24 de juny del 2020
Clàudia Tremps i Josep Estragués, a la presentació del repte
Clàudia Tremps i Josep Estragués, a la presentació del repte | Consell Comarcal del Ripollès
El Consell Comarcal del Ripollès dona molt valor al fet que hi hagi “esportistes que portin el nom de la comarca més enllà dels nostres límits i, encara més, que facin aportacions pel territori i per donar-lo a conèixer”.

Així ho ha indicat el conseller comarcal de Cultura i Esports, Josep Estragués, a propòsit de la presentació del proper repte personal de l’esportista ogassenca Clàudia Tremps: fer una volta de 170 km al voltant de la comarca en tres dies i en solitari. Un repte que Estragués ha qualificat de “molt atrevit”.

Clàudia Tremps ha explicat que la idea de fer el repte va sorgir durant el confinament, arran de les seves “ganes de poder anar a la muntanya”. A base d’entrenar-se dins dels límits que permetien les primeres fases del desconfinament, va adonar-se que li faltava conèixer millor la comarca. Això i el fet de coincidir en una bona època tenint en compte el seu calendari, la va empènyer a dissenyar el repte.

L’itinerari que la portarà a fer la volta al perímetre del Ripollès quedarà registrat i Tremps considera que podria ser un atractiu turístic més per a la comarca com són el Cavalls del vent, al Berguedà, o Carros de Foc, al Parc nacional d’Aigües Tortes i estany de Sant Maurici. Aquesta ruta, feta “amb calma”, creu que es podria fer al llarg d’una setmana.

El repte que es proposa assolir Clàudia Tremps serà de semi-autosuficiència, ja que hi ha molt punts on no s’arriba amb vehicles i li caldrà portar més pes per tal de garantir-se menjar i beure entre els punts d’avituallament que habilitarà el seu equip. També disposarà d’una furgoneta on dormir les dues nits.

L’experiència començarà el dia 26 de juny a Ogassa i acabarà el 28 a Sant Joan de les Abadesses. Tot el recorregut suma 10.000 metres de desnivell positiu i 20.000 metres de desnivell acumulat, desglossats en tres etapes d’uns seixanta quilòmetres cadascuna.  De tota aquesta experiència també se’n farà un reportatge.

LES ETAPES

ETAPA 1 – 26 DE JUNY: OGASSA – COSTABONA

Sortirà a primera hora del matí des d’Ogassa en direcció a Sant Joan de les Abadesses per la Ruta del ferro. Enllaç amb la via verda que va fins a la Colònia Llaudet i continua cap a Sant Pau de Segúries passant pel Puig sa creu, buscant el límit amb la Garrotxa, al Puig d’ou. Continua dins del terme municipal de Camprodon, cap a Salarça i Beget. Un cop allà, comença a seguir el límit amb el Vallespir tot passant pel Comanegra tot carenejant fins arribar al Costabona.

ETAPA 2 – 27 DE JUNY: COSTABONA  – MONTGRONY

Sortirà a primera hora per fer el cim del Costabona. Després, seguint les carenes, continuarà cap a Vallter, Núria i el Puigmal, el cim més alt de la comarca, amb 2.913 m d’altitud. Tot seguit, avançarà cap a la collada de Toses per després baixar al poble de Toses. Des d’allà enfilarà el Costa Pubilla per travessar cap a Montgrony.

ETAPA 3 – 28 DE JUNY: MONTGRONY – SANT JOAN DE LES ABADESSES

Sortint des de Montgrony, baixarà cap a Gombrèn. Des d’allà travessarà cap al terme municipal de les Llosses per seguir fins cap al Remei de Ripoll i Ripoll. Des de la capital, l’etapa continua cap a Vallfogona de Ripollès i el castell de Milany, al límit amb Osona, i des d’allà tornarà cap a Sant Joan de les Abadesses.

Josep Estragués ha desitjat molta sort a Tremps per aquesta gesta alhora que desitja que la meteorologia l’acompanyi. També convida a tothom a seguir el repte a través de les xarxes socials i el web del consell comarcal, així com el seu web i a les xarxes socials de l’esportista: Facebook i Instagram. Allà s’hi aniran publicant és detalls sobre el repte.