coronavirus

Ripoll resol el 74% d'incidències comunicades pels ciutadans amb una aplicació

La Línia Verda és un canal de comunicació directa per informar de desperfectes i fer consultes

per Redacció , 30 de maig de 2020 a les 10:18 |
Cartell de l'Ajuntament de Ripoll
L'Ajuntament de Ripoll ha rebut 2.171 avisos ciutadans amb l'aplicació Línia Verda des que es va posar en marxa i n'ha resol el 74%. Les incidències són sobretot peticions de neteja viària, seguit de desperfectes en l'enllumenat, parcs i jardins, voreres i calçades i mobiliari urbà.

Des del consistori fan una valoració positiva del funcionament i la capacitat de resposta i afirmen que hi ha hagut un "creixement exponencial" del seu ús, un fet que demostra el "compromís" dels veïns amb tot allò que és públic. Per poder donar avís cal haver-se descarregat l'aplicació de Línia Verda al mòbil.


Un cop descarregada l'aplicació, l'usuari selecciona el municipi i comunica la incidència. Primer ha de prémer "Nova Incidència" i s'obrirà un desplegable amb les diferents tipologies d’incidències apareix en pantalla. L’usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l'aplicació detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta i prémer el botó "enviar".

Una vegada enviada, personal de l’Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l’estat d’aquesta.


A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, el servei també disposa d’un ampli contingut d’informació mediambiental i permet fer una consulta d’aquesta temàtica a través de l’opció “Fes la teva consulta”. En un termini màxim de 24 hores es rep resposta per part d’un equip d’experts en la matèria de forma completament gratuïta.

Aquesta informació també és pot consultar al web de l'Ajuntament Línia Verd. A més també es pot contactar a través de contacte telefònic 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores (cost de l’establiment 0,07 €/min).










 

Participació