Damià Calvet: «El més calent del desdoblament de l'R3 és a l'aigüera»

El conseller de Territori i Sostenibilitat sosté que només s'han fet actuacions puntuals i no és el projecte "que esperem"

Damià Calvet, durant l'entrevista amb NacióDigital
Damià Calvet, durant l'entrevista amb NacióDigital | Adrià Costa
25 de maig del 2020
Actualitzat a les 12:11h
El conseller Damià Calvet (Vilanova i la Geltrú, 1968) remarca que "el més calent del desdoblament de l'R3 és a l'aigüera". En una entrevista a NacióDigital, el responsable de Territori i Sostenibilitat assegura que "quan es va fer el traspàs del servei de Rodalies van prometre 4.000 milions d'euros en inversió d'infraestructura ferroviària, entre els quals el desdoblament de la R3".



El 2010 es va fer el traspàs de la gestió de Rodalies a la Generalitat, però Adif continua controlant les infraestructures, que comprèn les estacions, els trens i la xarxa ferroviària.

Pel desdoblament de la R3, segons Calvet, "hi havia previstos 650 milions d'euros i deu anys després tenim actuacions puntuals en passos de nivell en algun enclavament, però no és el desdoblament que esperem. Tenim un problema afegit, que és que[ l'estudi informatiu va caducar, se n'ha de fer un altre". 

En aquest sentit, el conseller remarca que "això demostra la feblesa del traspàs, que és fake, i també la incapacitat del govern de l'Estat de donar resposta a les necessitats de mobilitat que tenim al país".

Des de fa molt de temps la línia de tren de Vic l'R3 és un dels projectes més descuidats de l'estat espanyol. Tot i que la iniciativa ha aparegut en els pressupostos de l'Estat, de moment, encara no s'han posat mans a l'obra.

El 2019 es va assegurar que el projecte de les obres de desdoblament entre del tram entre Parets del Vallès i la Garriga estaria enllestit i només falta licitar les obres. De moment, encara no hi ha hagut cap treball en aquest sentit. El desdoblament del tram Aiguafreda-Vic segueix sent una utopia a dia d'avui.
 

Un tren al seu pas per Manlleu Foto: Adrià Costa