28
de febrer
del
2020
Actualitzat
a les
14:19h
Amb l'entrada al mes de març de 2020, arrencaran els primers pressupostos participatius de Molló. El govern municipal, a partir de la Regidoria d'Afers Culturals, Agenda Digital i Participació, ha aprovat el Reglament dels Pressupostos Participatius i ha dotat una partida pressupostària de 15.000 euros perquè els ciutadans a través d'aquest procés decideixin en què cal gastar-los.
Ara, es posa en marxa la primera fase d'aquest procés, la fase 1, que consisteix en la presentació de propostes, i que es podrà fer des de l'1 de març al 31 de març de 2020. Poden presentar propostes les persones empadronades al municipi i que siguin majors de 16 anys. Les propostes es podran presentar mitjançant un formulari que es trobarà disponible al web municipal o bé presencialment a les oficines de l'Ajuntament.
El nombre de propostes que pot presentar cada persona és de màxim tres i s’hauran de presentar de forma individual (1 formulari = 1 proposta). Si una persona presenta més de tres propostes quedaran automàticament totes les propostes presentades descartades.
Les propostes hauran de complir els criteris següents:
- Criteri de naturalesa d’inversió: les propostes presentades han de ser considerades inversions (capítol 6 del Pressupost municipal). S’entén com a inversió aquelles despeses destinades a la creació o adquisició de béns materials de naturalesa inventariable i que no comportin ni despesa corrent anual ni plurianual, més enllà de les mínimes necessàries per a la seva conservació i manteniment.
- Criteri de legalitat: les propostes presentades hauran d’adequar-se a les lleis i normatives vigents del municipi, i no entrar en contradiccions amb normatives de rang superior.
- Criteri de competències municipals: les accions a dur a terme d’acord a les propostes seran, necessàriament, competència municipal.
- Criteri econòmic: les propostes presentades poden anar des de 1 euros fins a 15.000 euros (IVA inclòs) per a l'any 2020.
Criteri de viabilitat tècnica: tècnics de l’Ajuntament valoraran la viabilitat dels projectes presentats en concepte de competències, capacitats i legalitat.
Criteri d’implementació: totes les propostes s’hauran de poder implementar amb un termini màxim d’un any natural.
Criteri de sostenibilitat: es farà referència a la sostenibilitat financera del projecte.
Criteri d’inclusivitat: les propostes presentades hauran de ser inclusives, obertes i dirigides al conjunt de la població.
Quan acabi la primera fase, es prosseguirà amb la segona, que es correspon a la fase d'estudi de propostes i validació (1 d'abril a 31 de maig). La fase 3 serà la de presentació de les propostes validades (al juny, data per determinar), i la fase 4 serà la de votacions (de l'1 al 30 de juny de 2020). Finalment, la fase 5 d'execució de les propostes escollides serà des de l'1 de juliol al 31 de desembre de 2020.
Ara, es posa en marxa la primera fase d'aquest procés, la fase 1, que consisteix en la presentació de propostes, i que es podrà fer des de l'1 de març al 31 de març de 2020. Poden presentar propostes les persones empadronades al municipi i que siguin majors de 16 anys. Les propostes es podran presentar mitjançant un formulari que es trobarà disponible al web municipal o bé presencialment a les oficines de l'Ajuntament.
El nombre de propostes que pot presentar cada persona és de màxim tres i s’hauran de presentar de forma individual (1 formulari = 1 proposta). Si una persona presenta més de tres propostes quedaran automàticament totes les propostes presentades descartades.
Les propostes hauran de complir els criteris següents:
- Criteri de naturalesa d’inversió: les propostes presentades han de ser considerades inversions (capítol 6 del Pressupost municipal). S’entén com a inversió aquelles despeses destinades a la creació o adquisició de béns materials de naturalesa inventariable i que no comportin ni despesa corrent anual ni plurianual, més enllà de les mínimes necessàries per a la seva conservació i manteniment.
- Criteri de legalitat: les propostes presentades hauran d’adequar-se a les lleis i normatives vigents del municipi, i no entrar en contradiccions amb normatives de rang superior.
- Criteri de competències municipals: les accions a dur a terme d’acord a les propostes seran, necessàriament, competència municipal.
- Criteri econòmic: les propostes presentades poden anar des de 1 euros fins a 15.000 euros (IVA inclòs) per a l'any 2020.
Criteri de viabilitat tècnica: tècnics de l’Ajuntament valoraran la viabilitat dels projectes presentats en concepte de competències, capacitats i legalitat.
Criteri d’implementació: totes les propostes s’hauran de poder implementar amb un termini màxim d’un any natural.
Criteri de sostenibilitat: es farà referència a la sostenibilitat financera del projecte.
Criteri d’inclusivitat: les propostes presentades hauran de ser inclusives, obertes i dirigides al conjunt de la població.
Quan acabi la primera fase, es prosseguirà amb la segona, que es correspon a la fase d'estudi de propostes i validació (1 d'abril a 31 de maig). La fase 3 serà la de presentació de les propostes validades (al juny, data per determinar), i la fase 4 serà la de votacions (de l'1 al 30 de juny de 2020). Finalment, la fase 5 d'execució de les propostes escollides serà des de l'1 de juliol al 31 de desembre de 2020.