Territori licita la construcció del tercer carril a la C-17 entre Granollers i Parets per 12 milions

Els treballs es faran en dues fases de 14 i dos mesos

Plànol de l'actuació a la C-17.
Plànol de l'actuació a la C-17. | Generalitat
NacióRipollès
30 de desembre del 2020
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert una licitació de les obres per a construir un tercer carril a la calçada en sentit sud de la C-17 en el tram entre Granollers i Parets del Vallès, per un import de 12,2 milions d'ueors. Està previst que els treballs comencin l'estiu del 2020 i tinguin un termini d'execució de 18 mesos.

Les obres implicaran també una reordenació dels accessos a la via. Es tracta de la primera obra que es licita del pla d'actuacions per a millorar la capacitat, la funcionalitat i l'accessibilitat d'aquesta via. Segons ha precisat el Departament, el conjunt de mesures d'aquest pla comportaran una inversió total estimada de 45 milions.

90.000 vehicles diaris

La C-17 registra congestions de trànsit, en especial en les hora punta, alhora que té problemes d'accessibilitat. Diàriament circulen pel tram de la C-17 comprès entre les autopistes AP-7 i C-33 i la carretera BV-1432 prop de 90.000 vehicles i s'estima que en els propers deu any augmentin fins als 100.000 diaris.

En aquest sentit, segons precisa l'administració, hi ha tres zones amb nivells d'intensitat diferenciades: la primera, entre l'enllaç de la C-17 amb l'AP-7 al sud de Parets i l'enllaç de la C-17 amb les autopistes AP-7 i C-33; la segona, entre aquest i la Ronda sud de Granollers; i la tercera, entre Granollers i Lliçà d'Amunt. Les actuacions previstes s'adapten a cadascun d'aquests trams i "busquen millorar la seguretat i la funcionalitat de la via, així com reordenar i millorar accessos i enllaços".

En concret, la conselleria impulsa ara la licitació de la construcció d'un tercer carril i la reordenació dels accessos a la calçada sentit Barcelona, entre l'enllaç amb la C-35 i la Ronda sud de Granollers (C-352). El projecte contempla una longitud de quatre kilòmetres i comprèn els municipis de Granollers, Lliçà de Vall i Parets del Vallès. El carril addicional es construirà integrant com a tercer carril el ramal que s'incorpora des de la Ronda sud de Granollers, fins passat l'enllaç amb la C-35, on la carretera ja té tres carrils actualment.

Aquesta ampliació comporta també l'adaptació de les connexions dels ramals d'entrada i sortida dels enllaços. En concret, els accessos des dels enllaços de la carretera C-155, que uneix Sabadell amb Lliçà de Vall, i de la C-35 es canalitzaran a través dels carrils dels polígons industrials de la zona i d'una nova sortida des del tronc de la C-17 al quilòmetre 17. Els accessos directes s'anul·laran i es vehicularan a través dels enllaços i la sortida esmentats.

Per últim, per absorbir el trànsit que es generarà els propers anys a les zones industrials de Parets, es remodelarà l'actual enllaç entre la C-35 i la C-17. També està previst construir una passera per a vinents i bicicletes per permeabilitzar la C-17 en l'àmbit d'aquesta ciutat.

De cara al futur, està previst que pròximament es licitin les obres de millora del ferm en els trams la Garriga-Tagamanent i Tagamanent-Centelles, així com les de reforma de l'accés des de Sant Martí de Centelles. A més, estan en redacció avançada els projectes per a construir un tercer carril sentit nord a la C-17, amb la previsió que es liciti la primavera vinent, i l'ordenació d'accessos i formació d'un nou enllaç entre Granollers i Lliçà d'Amunt. Es treballa també en les projectes per millorar l'accessibilitat a Montmeló i a Mollet i Martorelles en l'àmbit de la Vinyota.