22
de juliol
del
2019
L'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat va lliurar divendres els diplomes que acrediten als municipis de la Vall de Camprodon com a Destinació de Natura i Muntanya en Família.
Octavi Bono, director general de Turisme, va ser l'encarregat de lliurar les certificacions a l'alcalde de Camprodon Xavier Guitart, Dolors Cambras de Sant Pau de Segúries, Mònica Bonsoms de Vilallonga de Ter, Josep Coma de Molló, Anna Vila de Setcases, i a la regidora de Llanars, Concepció Carrera.
Octavi Bono, director general de Turisme, va ser l'encarregat de lliurar les certificacions a l'alcalde de Camprodon Xavier Guitart, Dolors Cambras de Sant Pau de Segúries, Mònica Bonsoms de Vilallonga de Ter, Josep Coma de Molló, Anna Vila de Setcases, i a la regidora de Llanars, Concepció Carrera.
El director general de Turisme també va entregar les plaques acreditatives als 31 establiments dels municipis certificats: 17 allotjaments turístics, 5 empreses d'activitats, 7 restaurants, una oficina d'informació turística, i l'estació d'esquí Vallter 2000. Aquest alt nombre de certificacions demostra el grau d'implicació del sector turístic de la zona, públic i privat, en aquest projecte.
Durant l'acte, Bono es va adreçar als assistents per recordar que "aquesta certificació suposa un exercici de millora que genera valor afegit a la proposta turística, i és alhora una oportunitat de disposar d'un instrument útil per diferenciar-vos positivament i acostar-vos a altres destinacions ja certificades per crear sinergies i establir vincles en favor de la Vall de Camprodon".
La destinació turística familiar de la Vall de Camprodon, al nord-est del Ripollès i a la part meridional del Pirineu Oriental, té una superfície de 293,34 km2 que s'estructura seguint el riu Ter. Presenta un relleu que va dels 500 als quasi 3.000 metres, i gaudeix d'un clima d'alta muntanya a cotes altes i un clima de muntanya mitjana als fons de vall i a peu de vessants. L'aigua és protagonista amb rius, rieres i salts d'aigua, i hi destaca el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, de marcat caràcter ramader i fronterer, així com la magnífica zona de Beget i de Rocabruna.
La destinació turística familiar de la Vall de Camprodon, al nord-est del Ripollès i a la part meridional del Pirineu Oriental, té una superfície de 293,34 km2 que s'estructura seguint el riu Ter. Presenta un relleu que va dels 500 als quasi 3.000 metres, i gaudeix d'un clima d'alta muntanya a cotes altes i un clima de muntanya mitjana als fons de vall i a peu de vessants. L'aigua és protagonista amb rius, rieres i salts d'aigua, i hi destaca el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, de marcat caràcter ramader i fronterer, així com la magnífica zona de Beget i de Rocabruna.
La Vall ofereix als visitants un gran ventall d'opcions i activitats per a grans i petits, entre elles, l'estació de muntanya de Vallter 2000, el Molló Parc d'Animals i el Molló Parc d'Aventura, així com la programació d'activitats de muntanya acompanyades amb guies de muntanya.
La destinació és també membre del projecte de País d'Art i d'Història Transfronterer de Les Valls Catalanes del Tec i del Ter, impulsat per l'Agrupació Europea de Cooperació Territorial.
Marca de Turisme Familiar de l'Agència Catalana de Turisme
Natura i muntanya en família i Platja en família són les marques d'especialització que atorga l'Agència Catalana de Turisme a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta d'un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades.
En el cas de les destinacions d'interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural i els seus establiments han de tenir mesures específiques per a infants a més d'oferir propostes lúdiques adreçades a diferents edats.
Amb la incorporació de la Vall de Camprodon, a Catalunya ja hi ha 8 destinacions certificades com a Natura i Muntanya en família: Berga, la Vall d'en Bas-Les Preses, la Vall de Boí, la Vall de Camprodon, les Valls d'Àneu, els Pirineus-Noguera Pallaresa, les Muntanyes de Prades i Els Ports.
Al territori català també hi ha 19 destinacions certificades com a Platja en família: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Torroella de Montgrí-L'Estartit, Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, Vilanova i la Geltrú, Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou i Vila-Seca/La Pineda Platja.
Al territori català també hi ha 19 destinacions certificades com a Platja en família: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Torroella de Montgrí-L'Estartit, Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, Vilanova i la Geltrú, Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou i Vila-Seca/La Pineda Platja.
A més, tres destinacions més es troben actualment en procés de certificació: Alp-La Molina-Masella, La Vall de Lord, i Segre-Rialb.
Aquestes certificacions suposen 731 empreses adherides a la marca, entre establiments d'allotjament turístic, restaurants, empreses d'activitats, oficines de turisme i equipaments familiars.
El Turisme Familiar, un segment clau
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels visitants pertanyen a aquest segment.
Per aquesta raó, l'Agència Catalana de Turisme esmerça nombrosos esforços en promocionar l'oferta turística catalana adreçada al públic familiar a través de diverses campanyes publicitàries en els principals mercats emissors per aquest segment turístic: Espanya, França, Regne Unit, Benelux, Alemanya.
Enguany, l'Agència Catalana de Turisme ha impulsat la segona edició del Catalunya, Hola Família!, que va tenir lloc del 7 al 9 de juny. Durant aquest cap de setmana, 25 destinacions certificades amb les marques Platja en Família o Natura i Muntanya en Família van organitzar 200 activitats en les quals van participar més de 14.000 nens i nenes amb les seves famílies, un 17% més respecte de l'any passat. A més dels municipis participants, la iniciativa va comptar amb la implicació de 120 empreses especialitzades en turisme familiar, entre elles 6 instal·lacions certificades amb la marca Equipament familiar, així com la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.