MAPA La promoció econòmica preocupa al Ripollès

Consulta en quines comarques aquesta és la temàtica que més marca la campanya i en quines és una qüestió secundària

Mapa comarcal de Catalunya, segons la intensitat de la promoció econòmica com a problemàtica
Mapa comarcal de Catalunya, segons la intensitat de la promoció econòmica com a problemàtica
NacióDigital
23 de maig del 2019
Actualitzat a la 13:48h

Nota sobre el mapa: Clicant al requadre inferior dret, s'amaga la llegenda. Picant sobre cada comarca, es desplega el seu nom, la puntuació sobre 10 que rep com a problemàtica aquesta temàtica i l'enllaç a la notícia específica sobre la comarca. També es pot fer més o menys gran el zoom de la imatge.

La crisi econòmica no ha estat superada a totes les comarques i, de fet, algunes arrosseguen de fa més temps la necessitat d'una reconversió per oferir feina de qualitat als seus veïns. Per això, la promoció econòmica és l'exigència principal a sis comarques, per diverses raons. En el cas de l'Anoia i el Baix Penedès, han de passar pàgina encara a la crisi industrial, així com la Conca de Barberà també ha de trobar fórmules d'ocupació per evitar que l'atur segueixi accentuant el despoblament.

A la Ribera d'Ebre, han de trobar una fórmula per superar un monocultiu energètic i industrial que no perdurarà sempre, mentre que, al Moianès, dèficits històrics en l'urbanisme local dificultat l'ampliació i inversió industrial a la capital comarcal. Quant al Priorat, precisament la revifalla econòmica pot impactar en la conservació d'un paisatge que pot ser reconegut internacionalment.

Una problemàtica estesa

Moltes altres comarques tenen la promoció econòmica com la segona preocupació. Són l'Alt Empordà (l'alta dependència del turisme provoca fuga de talent), el Baix Camp i el Tarragonès (intenten desestacionalitzar el turisme), el Berguedà (busca atraure més turistes), les Garrigues (el sector primari hi és molt preponderant, el qual és molt irregular), el Ripollès (ha d'adaptar-se a una etapa sense les històriques colònies del Ter i el Freser), el Segrià (vol captar empreses i inversions) i la Terra Alta (no acaba de superar la crisi i el descens d'atur).
 
Les problemàtiques que marquen la campanya electoral a cada comarca