energia

​Ripoll reobre l'Oficina d'Atenció Energètica, ara amb caràcter municipal

Assessorament i informació per ajudar a estalviar en la factura de la llum, alguns dels serveis destacats

per Redacció , 4 d'abril de 2019 a les 13:45 |
Servei d'assessorament energètic | ND
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 d'abril de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Ripoll reobrirà, a partir del 10 d'abril, l'Oficina d'Atenció Energètica, ara amb caràcter municipal. Situada als baixos de l’ajuntament oferirà servei els dimecres de 9 a 14 h i de 16 a 19 h.

Aquest servei, que ja s’havia ofert en l’àmbit comarcal des de l’Agència Ripollès Desenvolupament durant el passat 2018, ara tindrà continuïtat a escala local a Ripoll, per acord de l’equip de govern de l’Ajuntament. Atès el nombre d’habitants de la capital ripollesa, és aquí on es concentren el nombre més gran de consultes i d’usuaris atesos. Per aquest motiu l’ajuntament ha disposat la voluntat de donar continuïtat al servei.


L’oficina oferirà els següents serveis:

- Assessorament a la població per a entendre i millorar els contractes dels seus subministraments d’energia (electricitat, gas, …) i d’aigua, mitjançant l’anàlisi de tarifes,  potència contractada, …i la resta de factors que intervenen en l’ import final de les factures.


- Informació sobre les diferents ajudes i bonificacions disponibles

- Donar a conèixer aquelles intervencions i hàbits que poden ajudar a estalviar energia i aigua a la llar, comerços, …


- Oferir un assessorament coordinat amb el Consorci de Benestar Social, més profund i detallat a aquelles persones identificades com a consumidors vulnerables, que tenen dificultats per fer front a les despeses energètiques.

Com es feia fins ara, les famílies de Ripoll que ho requereixin i ho necessitin comptaran amb una visita d’avaluació energètica on s’analitzaran detalladament tots els aspectes de l’habitatge que influeixen en el consum energètic (tancaments, electrodomèstics, il·luminació, calefacció…) i els hàbits de consum de la família. Prèviament s’obtindran els consums d’energia i aigua mitjançant facturació i/o anàlisi de les  corbes de consum elèctric horari, per poder analitzar els seus patrons de consum i entendre al detall la seva despesa energètica. Un cop recopilades totes aquestes dades es procedirà a la redacció de l’informe on s’analitzen tots aquests aspectes i es detallaran les propostes de millora que inclouen millores en la contractació, substitució d’equips, millora de tancaments o modificació d’hàbits de consum, entre d’altres.

La intervenció es complementarà amb la instal·lació d’un kit d’estalvi energètic definit de forma personalitzada per a cada habitatge que inclou bombetes LED, borlets, regletes, programadors horaris, o altres petites intervencions que han d’ajudar a disminuir la despesa energètica de l’habitatge. A l’Oficina es podrà obtenir també un exemplar de la Guia de Consells per a l’estalvi energètic a la llar editada per part dels tècnics de l’Agència de Desenvolupament del Ripollès.

L’Ajuntament de Ripoll, com a soci de l’Agència de Desenvolupament del Ripollès ja disposa d’un ampli bagatge en gestió energètica mitjançant les funcions de l’Agència de l’Energia del Ripollès, que realitza assessorament energètic a entitats públiques i privades, i gestiona la comptabilitat energètica de les instal·lacions i equipaments municipals. Recordem que al llarg del 2017 es va iniciar un pla pilot contra la pobresa energètica al Ripollès, a mans de l’Agència de Desenvolupament del Ripollès, el Consorci de Benestar Social del Ripollès i l’Oficina d’Habitatge de l’Ajuntament de Ripoll. Amb aquest, es va iniciar un projecte conjunt entre diferents agents territorials per a fer front a la pobresa energètica a la comarca i donar suport als col·lectius més vulnerables.

 

Participació