Ripoll serà un dels primers pobles en aplicar els Plans Educatius d'Entorn 0-20

Govern i ajuntaments volen donar respostes a les necessitats educatives d’infants i joves i oferir-los un seguiment que garanteixi el seu èxit educatiu

Presentació del pla
Presentació del pla | Ajuntament de Ripoll
Redacció
26 de febrer del 2019
Actualitzat a la 13:18h
Ripoll és un dels cinc primers municipis escollits per la Generalitat per posar en marxa la nova fase dels Plans Educatius d’Entorn 0-20. Es tracta d'una eina conjunta de Govern i ajuntaments que busca donar respostes a les necessitats educatives d’infants i joves i oferir-los un seguiment que garanteixi el seu èxit educatiu.

El divendres va tenir lloc a Ripoll la presentació per part del Departament d’Educació del Pla Educatiu Entorn 0-20 a la comunitat educativa i social de Ripoll. L’acte va comptar amb la presència de Ramon Simon, director general d’Atenció a la família i a la comunitat educativa; Gené Gordó Aubanell, subdirectora general de Suport i Atenció a la comunitat educativa; i Jaume Viñals, cap del servei de Suport a la comunitat educativa.

L’Alcalde Jordi Munell va rebre a les persones participants de la jornada, vinculades al món educatiu i social del territori, encoratjant-les a participar activament d’aquesta nova oportunitat. També va valorar activament el paper de tots els agents del territori per treballar en xarxa i coordinament, fet que per una banda potencia l’èxit i per l’altra garanteix el treball integral de les persones.

Seguidament va ser el torn de Ramon Simon, que va posar en context els Plans Educatius d’Entorn i la voluntat del Govern Català per implementar un nou model educatiu que ha de néixer d’aquests mateixos plans. Simon va manifestar que “Ripoll té una mida que permet treballar a escala humana i té una xarxa prou implicada perquè així sigui. Per aquest motiu és un bon lloc per pilotar aquesta nova proposta del Departament, que vol evitar la segregació i que aposta per un model de tutorització individual.”.

L’acte va seguir amb la intervenció de les persones tècniques, tant per part del Departament com per part de l’Ajuntament, que desplegaran el PEE 0-20 al territori, que van explicar la situació actual del PEE i els reptes futurs pels mesos vinents. També van reiterar la necessitat del treball en xarxa de l’educació formal i no formal que el pla demana, és a dir la connexió entre el dins i el fora centre educatiu. Per fer possible aquesta transició Lourdes Montaner va explicar el projecte d’innovació pedagògica que hauran de fer els centres per caçar els dins i el fora escola.

Gené Gordó i Jaume Viñals van fer una presentació extensa d’aquesta prova pilot, que amplia el públic al qual es dirigeixen les accions educatives dels Plans Educatius d’Entorn, que passaran de tractar els alumnes de primària a secundària (de 3 a 16 anys) a iniciar les intervencions d’espais familiars, de lactància, llars d’infants, etc., i fins a l’educació post obligatòria (dels 0 als 20 anys).

També van explicar que per fer-ho possible el Departament dotarà d’un orientador d’àmbit comunitari i un assessor de llengua, interculturalitat i cohesió social (LIC), que treballarà conjuntament amb la persona tècnica de l’Ajuntament. Gené i Viñals van remarcar que és un pla en el qual s’acompanya les famílies i als infants en el seu projecte educatiu, des de gairebé el moment de néixer fins finalitzada l’educació obligatòria o bé assistint-los per fer una bona transició al món laboral.