ERC de Sant Joan insisteix en incrementar la seguretat viària a la carretera de Camprodon

L'equip de govern té previst, pel mes de gener, posar-hi senyals de trànsit que limitin la velocitat a 40 km/h i els republicans reiteren la necessitat de col·locar-hi senyals lluminosos

ERC va insistir en millorar la seguretat de la carretera de Camprodon
ERC va insistir en millorar la seguretat de la carretera de Camprodon | Isaac Muntadas
Isaac Muntadas
06 de desembre del 2018
Ara farà dos mesos que el grup municipal d'ERC de Sant Joan de les Abadesses va demanar que s'incrementés la seguretat viària a la carretera de Camprodon, la via que travessa el municipi pel bell mig des del pont Nou fins a la rotonda que hi ha just al costat de la fàbrica de Ventiladors Casals. En aquella sessió plenària, els republicans van alertar que s'havia produït una temptativa d'accident en què un cotxe va haver de frenar bruscament per no atropellar una mare que passejava el seu fill amb un cotxet. ERC va transmetre al consistori santjoaní la inquietud d'alguns veïns per l'alta velocitat d'alguns vehicles quan passen per aquest tram urbà.

En el ple d'aquest passat divendres, el portaveu d'ERC, Sergi Albrich, va expressar que, després d'aquella intervenció, s'han produït dos accidents més en el darrer mes. A més, el regidor republicà va apuntar que algun d'aquests ensurts no havia estat causat, precisament, per un excés de velocitat; sinó per una manca de visibilitat a la via. Vistos els últims esdeveniments, Albrich va insistir en què calia reforçar la seguretat d'aquesta travessera urbana i va demanar a l'equip de govern si havia fet alguna gestió per tal de reduir la velocitat dels vehicles que passen per aquesta via.

Reduir la velocitat de 50 a 40 km/h

L'alcalde de la vila, Ramon Roqué (MES), va explicar que aquesta problemàtica s'havia posat sobre la taula del Ministeri de Foment. La resposta d'aquest ens estatal anava en la línia de no posar ''en cap cas'' més obstacles a la carretera per reduir la velocitat dels vehicles. Això sí, l'alcalde socialista va dir que l'equip de govern tenia previst, de cara al proper mes de gener, canviar les senyals de trànsit que limiten la velocitat a 50 km/h per unes que rebaixessin aquest límit fins als 40 km/h. Segons el batlle santjoaní, aquesta reducció de 10 km/h en aquesta via potser no evitarà que els cotxes continuïn anant ràpids, però almenys estaran alertats de què estan entrant en un tram urbà.

Sobre la visibilitat, Roqué va admetre que és un tema més complex de resoldre, ja que ''la carretera està construïda des de fa molts anys i passa per allà on pot passar''. A més, l'alcalde va advertir que a l'hivern, quan no hi ha tan sol, aquest problema s'incrementa en diversos punts. Després d'escoltar atentament aquesta solució, l'edil d'ERC va preguntar si s'havia pensat en posar-hi una senyal lluminosa que avisi als vehicles que estan sobrepassant la velocitat permesa en aquella via, ja que ''aquest element no s'ha de col·locar a la carretera'' sinó al costat.
 

ERC aposta per una senyal que alerti de la velocitat a què van als vehicles, com aquesta de la C-17 Foto: Adrià Costa


Un cost que rondaria els 7.000 euros

En tot cas, Roqué va assenyalar que l'Ajuntament s'hauria de fer càrrec d'aquesta despesa al cent per cent i va xifrar el seu cost aproximat en uns 7.000 euros. De fet, el consistori ja hauria demanat un pressupost i, només la senyal, costaria 5.000 euros. La instal·lació elèctrica per connectar aquest element acabaria d'apujar el preu d'aquesta senyal en 1.000-2.000 euros més. ''Ho trobo excessiu; tot i que si ha d'alertar els vehicles per evitar un accident, segur que seran pocs diners'', va afegir. De totes maneres, l'alcalde de MES va explicar que quan van plantejar aquesta solució a Foment, es pensaven que aquests elements serien una mica més barats.

Albrich va argumentar que, en matèria de seguretat, no es pot deixar de fer alguna cosa perquè sigui cara. ''Si en una balança posem la vida o la seguretat del ciutadà i el preu de determinats elements que ajuden a incrementar-la, ho tenim clar. La seguretat va per davant de tot i després ja parlarem de l'economia'', va afirmar amb rotunditat. En els propers mesos, s'haurà de veure si s'aconsegueix reduir la velocitat dels vehicles i els ensurts que se'n deriven.
 

El cost d'una senyal es podria elevar fins als 7.000 euros Foto: Isaac Muntadas