Vies verdes

En marxa la via verda entre Sant Joan i el pont del Planàs

El projecte tindrà un cost d'1,5 milions d'euros; el 50% el posarà el Feder, un 25% la Diputació de Girona i, l'altra 25%, l'Ajuntament

, Sant Joan de les Abadesses | 29/10/2018 a les 12:29h
Arxivat a: Territori i medi ambient, ERC, MES, Elisenda Guillaumes, Ramon Roqué, Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, cicloturisme, Diputació de Girona, Consorci de Vies Verdes, vies verdes
El tram de la via verda entre Sant Joan i el pont del Planàs ja està en procés
El tram de la via verda entre Sant Joan i el pont del Planàs ja està en procés | Ajuntament de la Vall de Bianya
Sant Joan de les Abadesses continua apostant per les vies verdes. Precisament, en el ple del passat divendres es va aprovar per unanimitat la sol·licitud al Consorci de les Vies Verdes de Girona per a la presentació, alhora, d'una altra sol·licitud de subvenció del projecte de connexió de la via verda del tram entre Sant Joan i el pont del Planàs. Un projecte que tindrà un cost total d'1.552.471,64 euros -IVA no inclòs-.

Cal recordar que la Diputació de Girona ja va iniciar els tràmits per licitar el primer tram d'aquesta via verda entre la Vall de Bianya (Garrotxa) i el pont del Planàs. En principi, està previst que els treballs comencin el primer semestre de l'any 2019. Pel què fa a aquesta segona fase entre Sant Joan i el pont del Planàs, s'està pendent de sol·licitar una subvenció provinent d'un Feder (Fons Europeu de Desenvolupament Regional). És important ressenyar que, durant aquest quadrienni, les ajudes del Feder només les poden demanar els municipis de més de 20.000 habitants o a través del Consell Comarcal o de les diputacions. En aquest cas, és la Diputació de Girona qui lidera i executa el projecte amb la col·laboració inestimable del Consorci de les Vies Verdes.

Amb els trams de Gombrèn-Campdevànol i Campdevànol-Ripoll (pel camí Ral) en marxa, els més de 150 quilòmetres que uneixen Gombrèn amb Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) cada dia que passa es fan més tangibles. I més, després de què el tram entre Sant Joan i la Vall de Bianya vagi prenent forma. En aquesta segona convocatòria de la subvenció del Feder -hi aporta un 50% del finançament-, la Diputació de Girona hi posarà un 25% del pressupost i l'altre 25%, l'assumiria el consistori santjoaní; el qual podria sol·licitar alguna altra subvenció per pagar encara menys. De fet, d'aquesta inversió d'1,5 milions d'euros, l'Ajuntament només hi acabaria posant mig milió d'euros. ''En 4-6 anys estarem molt ben enllaçats amb la Garrotxa i fins el mar'', va remarcar l'alcalde santjoaní, Ramon Roqué (MES).
 

El ple de Sant Joan ho va aprovar per unanimitat Foto: Isaac Muntadas


ERC insisteix en tenir en compte els propietaris

Des del grup municipal d'ERC sempre han vist aquest projecte amb molt bons ulls i, la seva portaveu, Elisenda Guillaumes, va celebrar-ne el desplegament. De fet, la regidora republicana va recordar que, abans que s'iniciés la legislatura, es van fer unes jornades de turisme al municipi en què es parlava del cicloturisme. ''El tram de Ripoll a Sant Joan ja està bé, però per fer cicloturisme no arribes enlloc'', va apuntar Guillaumes. Els republicans defensen que s'estigui construint aquest tram per enllaçar la ruta fins a Sant Feliu de Guíxols, que serà un recorregut molt més llarg i pensat pel cicloturisme.

Guillaumes també va demanar, un cop més, que es tinguessin en compte als propietaris que tenen una certa afectació en la construcció d'aquest tram. La regidora d'ERC va expressar que si hi ha d'haver alguna expropiació que estigui consensuada amb els propietaris perquè no es produeixi cap ''estirabot'' com en el cas de les planes agrícoles. Roqué va contestar-li que en la primera fase del projecte en aquest tram ja es van obtenir les autoritzacions dels propietaris; tot i que gran part del traçat passa per terrenys públics -es buscava fer una ampliació de la carretera-. ''Si hi ha alguna afectació en alguna finca, no serà important'', va avisar. Ara mateix s'està acabant de redactar el projecte per adaptar la memòria a les exigències del Feder.
 

Per ERC, la via verda entre Sant Joan i Ripoll (Ruta del Ferro) està bé, però és massa curta pel cicloturisme Foto: Arnau Urgell


El tram Sant Joan-Setcases

Roqué també va recordar que, paral·lelament al tram que ha d'unir Sant Joan amb la Vall de Bianya, també s'han executat des del Departament de Territori i Sostenibilitat dos trams de la via verda entre Sant Joan i Setcases; concretament, el tram entre Camprodon i Llanars i Sant Joan i la colònia Llaudet, que s'hauria d'acabar durant aquest mes. A més, l'alcalde santjoaní va felicitar-se per aquest projecte, ja que ''no hi hem posat ni un euro'' dels 2 milions d'euros que ha costat. En tot cas, Roquè va remarcar que el cicloturisme és un sector turístic que s'ha de desenvolupar en un futur perquè mou moltes famílies. ''És un turisme actiu i de natura que volem tenir i; per això apostem per aquesta xarxa de vies verdes'', va assenyalar.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Miki Nuñez, en una gala d'OT
Miki Nuñez, en una gala d'OT | TVE
Miki, un jove de Terrassa, interpretarà "Una lluna a l'aigua"
Nou episodi de pluja i neu a la vista
Nou episodi de pluja i neu a la vista | Emili Vilamala
La inestabilitat anirà a més a mesura que avanci el cap de setmana
Presentació de la temporada d'hivern de les estacions d'esquí d'FGC
Presentació de la temporada d'hivern de les estacions d'esquí d'FGC | Iván Beas
Ivan Beas
La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000, Espot i Port Ainé afronten l'hivern amb optimisme després de les nevades de la tardor