ERC de Sant Joan demana incrementar la seguretat viària a la carretera de Camprodon

Els republicans sol·liciten que s'hi posi alguna mesura de seguretat (radar, semàfor, senyals lluminoses, etc.) per evitar que es produeixen accidents o ensurts

ERC demana millorar la seguretat de la zona perquè ja s'han produït diversos ensurts
ERC demana millorar la seguretat de la zona perquè ja s'han produït diversos ensurts | Isaac Muntadas
Isaac Muntadas
02 d'octubre del 2018
La situació és la següent. Ara fa uns quants dies, a la intersecció entre la carretera de Camprodon i el carrer Joan Maragall de Sant Joan de les Abadesses, un autocar es va aturar davant del pas de vianants que hi ha en aquella zona perquè les persones poguessin creuar el carrer. Un vehicle, que anava a una velocitat considerable, va avançar l'autobús i va haver de frenar bruscament -les roderes encara eren visibles divendres- per no atropellar una mare que passejava el seu fill amb un cotxet. ''L'ensurt ja està servit i per sort no va passar res, però hem d'evitar que això torni a passar'', va afirmar el portaveu d'ERC, Sergi Albrich, que en el darrer ple va demanar incrementar i millorar la seguretat viària a la carretera de Camprodon, la via que travessa el municipi pel bell mig.

Albrich va recordar que fa un parell d'anys va haver-hi un atropellament en aquesta carretera i va demanar a l'Ajuntament que fes una reflexió per veure com es podia millorar la seguretat en aquest punt. El regidor republicà va assegurar que després de dos anys els cotxes seguien passant ràpid per aquesta via i ''ens preocupa perquè no és un fet puntual sinó que és un fet reiterat que passa a diari''. El regidor d'ERC va assegurar al ple que els veïns estan ''alarmats'' per la velocitat dels cotxes que passen per aquell punt. ''Aquesta reivindicació fa temps que dura i no podem esperar que passi cap més desgràcia que haguem de lamentar'', va sentenciar.

Albrich va demanar a l'equip de govern que en aquest tram urbà de la carretera s'hi posi algun element per incrementar la seguretat com, per exemple, un radar, semàfors o senyals lluminoses que alertin que és una zona concorreguda a nivell peatonal. ''Hi ha mil elements per regular la seguretat i s'ha de veure quin és el més idoni'', va expressar. El regidor d'ERC va dir que si s'implantessin alguna d'aquestes mesures es reduirien les ''temptatives d'accidents fatídics''.

L'alcalde del municipi, Ramon Roqué, va assegurar que aquest punt sempre ha preocupat a l'equip de govern. Roqué va exposar que la carretera de Camprodon, de Sant Pau de Segúries a Ripoll, té una certa pendent i els cotxes hi agafen una velocitat que no els correspon. Segons les senyals de trànsit, en aquesta zona no es pot passar de 50 quilòmetres per hora -es tracta d'una travessera urbana-; tot i que hi ha vehicles que van més ràpid. Segons el batlle santjoaní, s'hauria de reduir aquesta velocitat en zones urbanes, ja que és ''excessiu'' per la quantitat de passos de vianants que hi ha en aquesta zona. Roqué també va revelar que s'ha reunit amb Carreteres de l'Estat per parlar del tema i ells s'escuden en què ja hi ha suficient senyalització d'advertència a l'entrada del poble. ''En tot cas, també és veritat que és una via on hi ha força volum de trànsit i hi passen moltes coses'', va puntualitzar. Albrich va respondre-li que, per molt que l'Ajuntament no tingui la titularitat de la carretera, intenti trobar alguna solució.
 

En aquesta travessera urbana de la carretera de Camprodon no es pot anar a més de 50 quilòmetres per hora Foto: Isaac Muntadas


Construcció d'un giratori per accedir al polígon de Llaudet

Mentre hi ha aquest debat sobre la seguretat viària a l'Ajuntament, aquesta setmana s'han iniciat unes obres a pocs quilòmetres de la carretera de Camprodon per construir una nova rotonda d'accés al polígon industrial de la colònia Llaudet des de la carretera N-260. Aquesta actuació permetrà seguir amb el projecte d'urbanització de l'espai que servirà per accedir al nou vial industrial del sector, però també al trencant de la cooperativa SAT Sant Antoni de la Miranda. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 28 metres i ha obligat a desviar la xarxa de fibra òptica de Movistar, a reforçar les canalitzacions de gas i a construir una gran canalització de grans dimensions pel pas subterrani de les aigües salvatges i torrencials.

Està previst que els treballs s'acabin d'aquí dos mesos -a mitjans de desembre- i, pràcticament, no hi haurà afectacions en el trànsit, ja que es desviarà per una part de la rotonda mentre es construeixi l'altra banda. En paral·lel, també s'ha començat a construir el vial industrial que permetrà l'accés per la part posterior del sector. Inicialment, tot aquest projecte es va dissenyar perquè s'executés en un termini de 5 anys -que acabava l'any 2021-, però tot apunta que s'acabarà abans.
 

El giratori de la colònia Llaudet estarà construït cap a mitjans de desembre Foto: Ajuntament de Sant Joan