Els municipis de la C-17, a l'expectativa pel desdoblament de la R3

La xarxa de ciutats al voltant del corredor que uneix el Vallès i el Pirineu calcula que ha captat inversió per valor de 90 milions d'euros en dos anys

Anna Erra, Jordi Munell, Santi Vivet i Josep Mayoral, un cop finalitzada l'assemblea de la Xarxa C-17 celebrada a Torelló.
Anna Erra, Jordi Munell, Santi Vivet i Josep Mayoral, un cop finalitzada l'assemblea de la Xarxa C-17 celebrada a Torelló. | ACN
Redacció
09 de juliol del 2018
Actualitzat a les 17:00h
El desdoblament de la línia de tren R3 ha estat en l'agenda de l'Associació  Xarxa C-17 des de la seva creació. L'alcalde de Granollers i president de l'agrupació, Josep Mayoral, ha destacat que el col·lectiu està satisfet amb els avenços en el desdoblament de la línia – de moment entre Parets i la Garriga-, com per exemple els estudis d'impacte ambiental que ja s'han realitzat o els projectes d'eliminació de dos encreuaments amb la via a Granollers valorats en 1 milió d'euros. Amb tot, però, els alcaldes de la xarxa creuen convenient seguir pressionant perquè les expectatives, que són altes, "no decebin", i que l'any 2019 es puguin començar a veure les obres. L'Associació Xarxa C-17 han celebrat aquest dilluns a Torelló la seva segona assemblea anual i ha comptat amb la presència dels alcaldes i representants de les administracions i empreses que formen part d'aquest corredor que uneix el Vallès amb el Pirineu. Segons calcula la pròpia xarxa, durant els dos darrers anys s'ha captat inversió al territori per valor de 90 milions d'euros.

Amb l'estudi d'impacte ambiental acabat, la Xarxa C-17 veu el desdoblament per fases de la línia R3 una mica més a prop. De fet, han destacat, les obres per desdoblar el tram que uneix les estacions de Parets fins a la Garriga podria començar el 2019. Els membres de la xarxa han assegurat que insistiran perquè així sigui. L'alcalde de Granollers i president de l'agrupació, Josep Mayoral, ha explicat que la inversió total d'aquest desdoblament parcial superarà els 30 milions d'euros.

Durant la reunió d'aquest dilluns també s'ha acordat demanar una reunió amb el ministre de Foment, José Luís Ábalos, i el nou president d'Adif. L'objectiu d'aquesta trobada, segons l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, és continuar reclamant perquè el desdoblament arribi fins a Vic i, després, fins a Ripoll. "Aquest és l'objectiu inicial que es va plantejar la xarxa", ha assenyalat Munell.

Una altra de les qüestions que s'ha tractat durant l'assemblea ha estat la problemàtica a la congestió habitual de la carretera C-17 on cada dia hi transiten uns 94.000 vehicles. Si bé durant els dos últims anys s'han realitzat accions per condicionar la carretera, l'objectiu ara és la construcció d'un tercer carril. Josep Mayoral ha explicat que ja s'ha tancat l'acord entre el Govern i els ajuntaments de Granollers, Parets, Lliçà d'Amunt i d'Avall per a la construcció d'aquest tercer carril. Segons el batlle, les obres serviran per contribuir a una millora notable de la mobilitat a la carretera i la consegüent reducció del trànsit. Es preveu que la licitació sigui el 2019.

En l'àmbit assistencial i de salut, Josep Mayoral ha destacat la instal·lació d'un servei de radioteràpia en l'eix de la C-17. Encara per concretar, la idea és que els usuaris ja no s'hagin de desplaçar fins a l'Hospital Plató de Barcelona, sinó que puguin rebre els seus tractaments a l'hospital de Granollers. L'operació tindria un cost al voltant d'uns 5 milions d'euros.

Per últim, de cara al 10 d'octubre, a Vic s'ha programat unes jornades específiques que analitzaran les potencialitats del corredor de la C-17 per als vehicles elèctrics.