Ripoll

Prohibit circular menys de tres minuts per dins del Barri Vell de Ripoll per fer drecera

Hi haurà excepcions per aquelles persones que siguin residents, tinguin un garatge dins la zona, pels industrials o pels vehicles de comercials que efectuïn operacions de càrrega i descàrrega, entre d'altres

per Isaac Muntadas , Ripoll, 30 de maig de 2018 a les 19:28 |
L'accés al barri vell al costat del Pont d'Olot a Ripoll | NacióRipollès
Aquesta informació es va publicar originalment el 30 de maig de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Ripoll ha aprovat per unanimitat una modificació de l'ordenança de circulació relacionada directament amb el control d'accés al Barri Vell dels vehicles per tal de regular-ne el trànsit. Des que va entrar en funcionament aquest sistema de control, el mes de setembre de l'any passat, s'han anat fent millores per perfeccionar-lo. Fins ara, l'ordenança preveia que qualsevol vehicle que accedís al Barri Vell de Ripoll i s'hi estigués menys de tres minuts abans de sortir-ne, fent drecera pel centre del poble, seria sancionat amb una multa. L'objectiu d'aquesta restricció no era cap altra que descongestionar de vehicles una zona que ha de ser transitada primordialment per vianants.

La regidora de Seguretat Ciutadana, Dolors Vilalta (PDeCAT-DC), ha dit que, vista la casuística que han detectat en aquests darrers mesos, hi haurà diverses excepcions de casos en què un vehicle podrà estar-se menys de tres minuts al Barri Vell abans de sortir-ne per un altre accés sense rebre cap sanció. Bàsicament, n'estaran exempts els vehicles autoritzats de residents del barri, els vehicles de persones que posseeixen un garatge dins d'aquesta zona, els taxis, els comerciants, els vehicles de persones amb mobilitat reduïda i els vehicles d'emergències i urgències com les ambulàncies, els bombers o la policia. A més, els vehicles comercials que efectuïn operacions de càrrega i descàrrega i industrials, prèviament autoritzats, tampoc se'ls aplicarà aquesta limitació temporal. Òbviament, tota aquesta llista de casos mencionats anteriorment pertanyen a col·lectius que tenen una clara necessitat d'accedir a aquesta zona -residència, plaça de garatge, feina o urgència- i no ho utilitzen per donar la volta a Ripoll pel mig de la vila.


El regidor de la CUP, Santi Llagostera, tot i veure amb bons ulls aquesta proposta, l'hi ha preguntat a Vilalta com es podia evitar realment que alguns vehicles fessin drecera igualment. La regidora demòcrata l'hi ha respòs que les càmeres instal·lades als diferents accessos del barri continuaran detectant l'entrada i sortida de vehicles de la zona. Vilalta ha exposat que, sobretot, els vehicles dels residents tenen aquesta problemàtica a la tarda i a la nit i es considera que no fan drecera. En canvi, pel què fa a la resta de vehicles tenen un horari restringit alhora de circular per aquesta zona. ''Sinó tenen una autorització prèvia o no s'han donat d'alta a la policia local, se'ls continuarà aplicant la multa per fer drecera'', ha apuntat.
 

Les càmeres de l'entrada al barri vell de Ripoll pel carrer de les Vinyes Foto: Jordi Remolins


Sancions per les matrícules errònies

Pel què es refereix al quadre d'infraccions també hi ha algun petit canvi. Pel què fa a les diferents tipologies de zones reservades a l'aparcament amb limitació temporal (zones blaves i taronges), des que es van implantar en diversos punts de la vila s'ha detectat que massa sovint s'entren matrícules errònies en els parquímetres, expressament o de forma involuntària, que provoquen la necessitat de regular aquest fets considerant que els mateixos no poden ser suficients per desvirtuar la infracció comesa. Fins ara s'englobava dins d'una infracció de caràcter més aviat general i ara s'específica que aquesta infracció té una denominació més concreta: ''no correspondència de la matrícula del tiquet amb la matrícula del vehicle que la porta''. Qui cometi aquesta infracció serà sancionat amb una multa de 40 euros.

 

Participació