Perquè no ens fotin el tren

«Perquè no ens fotin el tren» celebra el 5è aniversari amb la racionalització horària com a cavall de batalla

Aquest divendres celebren l'efemèride fent un mural a l'estació de Torelló

, Torelló | 25/01/2018 a les 11:24h
Arxivat a: Societat, Perquè no ens fotin el tren, Rodalies, tren
Fina Arderiu, Montse Ayats i Glòria Francolí, a l'estació de Torelló
Fina Arderiu, Montse Ayats i Glòria Francolí, a l'estació de Torelló | Carles Fiter
Aquesta notícia es va publicar originalment el 25/01/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El col·lectiu Perquè no es fotin el tren compleix cinc anys de reivindicacions per millorar el servei de la R3 (Barcelona-Puigcerdà). "El cavall de batalla" d'aquest 2018 és la racionalització horària. Així ho explica Montse Ayats, portaveu del grup, que remarca que "més de 40 municipis i 3 consells comarcals" han aprovat una moció en aquest sentit.

A grans trets, el text demana que els trens que acaben a Granollers, la Garriga o Vic, puguin acabar més amunt: "que en les tornades des de Barcelona hi hagi més oferta". D'altra banda, també s'hi recullen les cadències horàries. "A Vic els caps de setmana amb mitja hora de diferència hi ha dos trens i després durant dues hores no hi ha cap", exemplifica Ayats.

Més implicació de Territori i els ajuntaments

"Des de Territori i Sostenibilitat s'ha tirat pilotes fora", etziba Ayats, remarcant que el Secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, "sembla que no tingui cap interès". "Més enllà del tren matiner, la llista és mol llarga".

Des de la plataforma demanen "una endreça dels horaris", que és el que té competència la Generalitat de Catalunya. "No demanem rapidesa, demanem puntualitat i racionalització dels horaris", conclou. En aquest sentit, Ayats apunta que "és un peix que es mossega la cua": "Si els missatges que arriben del tren són sempre negatius, no s'usarà el tren".

La llista de demandes del grup la completen la freqüència, la puntualitat i la comoditat dels trens. D'altra banda, un dels punts destacats de la plataforma és convertir Torelló com estació de referència de la Garrotxa. "Ara qui ha de fer deures és la Garrotxa, ja que així ho van aprovar en forma de moció", deia Ayats. D'altra banda, l'Ajuntament de Torelló "ha fet els deures i en el pressupost del 2018 tenen contemplada l'adequació d'un aparcament".

No és el cas de l'estació de Vic. "La façana està caient, el bar s'ha tornat a tancar, les instal·lacions del voltant estan deixades i genera inseguretat", diu la portaveu, mentre remarca que "l'Ajuntament s'ha de posar a treballar per veure com es dinamitza l'espai". "La principal estació de la comarca ha d'estar ben atesa, i ha de ser viva i dinàmica", conclou.

Balanç positiu: el bar de Manlleu i l'inici d'obres a Centelles

La plataforma ha reclamat millores a la línia de tren R3 des de la infraestructura fins a la racionalització d'horaris i serveis. Fins ara han aconseguit la integració tarifària d'Osona o aconseguir no tancar algunes estacions.

La també portaveu del grup Glòria Francolí explica que el balanç d'aquests 5 anys "és positiu". Precisament, la plataforma va néixer perquè es mantingués el personal de l'estació de Torelló. Avui encara hi és i actualment "s'està treballant per si hi ha renovació".

Francolí destaca que en aquest període s'han tancat dues o tres estacions. "Una de les més sentides ha estat la de la Garriga, "que ha perdut la venda de bitllets des del 2015". El grup és insisteix amb la reobertura i demana la col·laboració de l'Ajuntament.

En aquest sentit, la portaveu apunta que en el cas del tancament del bar de l'estació de Manlleu, "l'Ajuntament ha escoltat les nostres demandes i s'ha posat a treballar per la reobertura". Des que es va tancar, va tornar a sortir la concessió del bar, el concurs va quedar desert i ara l'Ajuntament va fer un projecte propi per poder-ho gestionar des de l'Ajuntament i amb les entitats del municipi.

Un altre exemple és l'inici de les obres de millora de l'estació de Centelles. "És una demanda que va començar el 2015 i ara ha donat els seus fruits", diu Francolí, remarcant que "més tard o més d'hora, si els ajuntaments s'hi posen, els resultats són molt diferents".

Acte de celebració

Per celebrar l'efemèride, la plataforma ha convocat la ciutadania aquest divendres a l'estació de Torelló i anima els usuaris a portar bitllets utilitzats per poder confeccionar un gran mural. El resultat s'exposarà a la Biblioteca del barri de Montserrat de Torelló "per donar visibilitat a la feina que estem fent", conclou Francolí. La trobada és a dos quarts de 8 del vespre.

COMENTARIS

Rapidesa també
Anònim, 25/01/2018 a les 15:02
+0
-0
"No demanem rapidesa, demanem puntualitat i racionalització dels horaris".

No, no, cal demanar rapidesa també.

A Ripoll i Puigcerdà el tren va més lent avui que fa 40 anys.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Accident amb quatre morts a Vidreres
Accident amb quatre morts a Vidreres | SCT
01/01/1970
El Departament d'Interior alerten que les víctimes mortals en accidents de trànsit creixen un 28% a Catalunya respecte el 2017
La Tria de Mulats d'Espinavell té un cost d'entre 14.000 i 15.000 euros
La Tria de Mulats d'Espinavell té un cost d'entre 14.000 i 15.000 euros | Domènec Llop
01/01/1970
L'esdeveniment, que enguany reunirà 14 explotacions ramaderes i unes 40 parades, depèn econòmicament de la Diputació de Girona i l'Obra Social ''la Caixa''
01/01/1970
Un consumidor mitjà paga ara 10 euros més que els que pagava en el mateix període l'any anterior