El Ripollès, a punt per l'entrada en servei de l'Agència Tributària Catalana

Les dependències del Consell Comarcal ja s'han preparat per a l'inici de la seva activitat

Redacció
11 d'agost del 2017
Actualitzat a la 13:58h
El cartell de l'Agència Tributària Catalana ja llueix al Consell Comarcal
El cartell de l'Agència Tributària Catalana ja llueix al Consell Comarcal | CC Ripollès
El Consell Comarcal del Ripollès ha informat que la comarca ja està a punt per a l'entrada en servei de l'Agència Tributària de Catalunya. Des d'ahir, a la façana del carrer Progrés ja hi llueix un rètol que així ho indica. El Consell assegura que ha preparat unes dependències perquè l'atenció al públic de l'Agència Tributària Catalana comenci el dilluns 4 de setembre a les vuit del matí i fins a les tres de la tarda.

Aquest inici de l'activitat coincidirà amb l'horari d'obertura de la seu del consell, on les gestions es podran fer a dos despatxos cedits per la Xarxa local de municipis de la Diputació de Girona, XALOC, situats a la primera planta de l'edifici.

Un servei de "finestreta única"

Els serveis que prestarà a la ciutadania la nova oficina seran els de "gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels tributs propis de la Generalitat, així com els tributs estatals cedits totalment i la gestió de la recaptació per la via executiva dels ingressos de dret públic no tributaris de l'administració de la Generalitat i dels ens que conformen el sector públic de la Generalitat". L'activitat es desenvoluparà en paral·lel a la que ja hi duu a terme el consorci Servei de recaptació Cerdanya Ripollès pels dinou ajuntaments de la comarca.

Els preparatius perquè entri en funcionament la nova Agència Tributària Catalana al Ripollès s'han iniciat després de la signatura d'un conveni que persegueix "oferir a la ciutadania un servei tributari integrat, eficaç i de qualitat; el que es coneix com a finestreta única". Amb el conveni, signat entre totes les parts, també es busca "homogeneïtzar i millorar progressivament els procediments, compartir coneixements tècnics i funcionals i col·laborar tecnològicament en l'àmbit tributari".

Segons el consell, aquesta col·laboració l'hi aportarà beneficis, així com també a Tributs de Catalunya. D'aquesta manera, d'una banda, permetrà donar suport a algunes funcions del consell i, de l'altra, es contribuirà a donar cos a l'estructura de l'Agència Tributària de Catalunya.

Aquest acord arriba després de la signatura del conveni marc feta el setembre del 2012 entre l'Agència Tributària de Catalunya i les quatre diputacions del país. El pacte "pretenia desenvolupar progressivament una relació en matèria tributària entre la Generalitat de Catalunya i els governs locals", la qual fos "el més àmplia possible" per tal d'augmentar la proximitat al ciutadà en forma de finestreta única, millorar l'eficàcia i l'eficiència de la gestió tributària i crear un espai de col·laboració en matèria tributària entre administracions públiques catalanes.